۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 673886

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از بسته شدن مرز شلمچه از دقایقی قبل تا دو ساعت آینده به دلیل کمبود وسیله نقلیه در عراق خبر داد.

آخرین وضعیت مرز شلمچه و چذابه

قدس آنلاین: سردار محمد شرفی در این باره گفت: به دلیل کمبود وسیله نقلیه در عراق، مرز شلمچه از دقایقی قبل تا دو ساعت آینده بسته شد.

 ریس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ازدحام ۱۵ هزار نفری زوار در مرز شلمچه افزود:  مسئولان استانداری و فرماندهان انتظامی استان خوزستان  در  مرز حضور دارند و رایزنی ها و هماهنگی ها برای عبور  و تردد زوار از مرز  شلمچه  طی دو ساعت آینده ادامه دارد.

 به گفته سردار شرفی، این مشکل از سوی دولت عراق به دلیل کمبود وسیله نقلیه و تردد برای زوار در خاک عراق مطرح شده و از طرف جمهوری اسلامی ایران مشکلی در پذیرش  و عبور زوار  از این مرز وجود ندارد.

این درحالی است که کوروش مودت فرماندار وی‍ژه خرمشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بسته شدن موقتی مرز شلمچه در شب گذشته اظهار کرد: مرز شلمچه بسته نمی‌شود و تنها برای سهولت تردد زائران، برای یک تا دو ساعت به زائران اجازه تردد داده نمی‌شود اما این مرز باز است.

وی افزود: در مرز شلمچه مشکل خاصی وجود ندارد اما زمانی که با ازدحام جمعیت مواجه می‌شویم با هماهنگی هر دو طرف، یک تا دو ساعت اجازه تردد به زائران داده نمی‌شود تا وسایل نقلیه برای حمل و نقل زائران تامین شود.

رئیس قرارگاه ستاد اربعین در مرز چذابه از بازگشایی این مرز به روی زائران اربعین خبر داد.

علی‌حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرز چذابه از ساعت ۱۷ روز گذشته پس از پنج ساعت، بازگشایی شد و تردد زائران به سمت کشور عراق از روز گذشته تاکنون در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر تردد زائران به سمت عراق به صورت عادی اما پرتراکم در حال انجام است.

 حسین‌زاده گفت: با انجام هماهنگی‌هایی با مسئولان عراقی، برای جابه‌جایی زائران در مرز چذابه برنامه‌ریزی شده است.

 رئیس قرارگاه ستاد اربعین در مرز چذابه بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز چذابه راهی عراق شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها