تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمنان با تهدید و ترور دانشمندان کشور می‌خواهند علم، فناوری و پیشرفت را منحصر به خود کنند، اما انقلاب اسلامی بستری برای بروز و ظهور استعدادهای نسل جوان است.

انقلاب اسلامی زمینه شکوفایی توانایی‌های بالقوه جوانان را فراهم کرده است/ گام دوم انقلاب «استقلال علمی» است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد مروی ظهر پنجشنبه در دیدار با اعضای تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، که در تالار ولایت آستان قدس رضوی برگزار شده بود، اظهار کرد: این موفقیت و پیروزی مبارک شما دانشجویان و نخبگان باشد، که البته این پیروزی در مسابقات، سربلندی برای کشور ایران است.

وی افزود: این پیروزی شما در مسابقات بین‌المللی را باید به رهبر انقلاب نیز تبریک بگوییم چرا که ایشان با وقت گذاشتن زیاد در جهت رشد علمی کشور، بسیار تلاش می‌کنند. ایشان دغدغه‌ها و خواسته‌های جوانان را با مسئولین در میان می‌گذارند و پیروزی شما عزیزان حاصل به بار نشستن زحمات، تلاش‌های رهبری است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: باید به روح امام راحل(ره) و شهدای انقلاب درود و سلام بفرستیم، زیرا این عزت و شکوفایی استعدادها به برکت تلاش‌های امام راحل(ره) بود.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، زمینه شکوفایی استعدادهای نسل جوان را فراهم کرده است، افزود: پیش از انقلاب اگر جوانی به اختراعی دست می‌یافت، اندکی بعد خبر خودکشی وی همه جا پخش می‌شد، اما واقعیت این بود که در آن زمان نخبگان را به قتل می‌رساندند و یا می‌دزدیدند، زیرا دشمنان ما سربلندی و پیشرفت کشور را نمی‌خواستند.

وی ادامه داد: دشمنان با دزدیدن، تهدید، تطمیع یا حتی ترور دانشمندان کشور می‌خواهند تا علم، فناوری و پیشرفت را در حصار خود داشته باشند. اما انقلاب بستری برای بروز و ظهور استعدادهای نسل جوان شد.

حجت‌الاسلام مروی ابراز کرد: پیشرفت روزافزون ما با وجود همه تحریم‌ها معجزه است، ما پیش از انقلاب از نظر رتبه علمی در چه جایگاهی بودیم و اکنون در چه جایگاهی هستیم؟

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دین اسلام به کسب علم اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، گفت: اولین آیات نازل شده بر پیامبر در هزار و ۴۰۰ سال پیش پیرامون کسب علم و دانش بود، حتی روایاتی وجود دارد که به مباحثه علمی جهت افزایش دانش و معرفت، توصیه شده است.

 وی اظهار کرد: ما زمانی در تمدن اسلامی بزرگترین کتابخانه‌ها در سراسر جهان را داشتیم در اروپا هیچ کتابخانه‌ای وجود نداشت.

حجت‌الاسلام مروی افزود: گام اول انقلاب ما به فرموده رهبر انقلاب، استقلال سیاسی بود که خوشبختانه آن را کسب کردیم، گام دوم نیز تلاش برای کسب استقلال علمی است که اگر به آن برسیم استقلال سیاسی ما استمرار می‌یابد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه نتوانسته‌ایم اهل بیت(ع) را به درستی به مردم و نسل جوان معرفی کنیم، بیان کرد: مردم هرگاه که مشکلی دارند به ائمه متوسل می‌شوند، اما باید دانست که برای حل معضلات علمی، افزایش معرفت و عاقبت به خیری نیز باید از ائمه کمک گرفت.

در ادامه محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی، اظهار کرد: در دانشگاه آزاد دانشجویان آموزش، پژوهش و فناوری را در کنار هم رقم می‌زنند.

وی افزود: رشته رباتیک به عنوان صحنه آموزش و فناوری بروز و ظهور یافته و ما در مسابقات بین‌المللی مختلفی که برگزار شده است با امکانات کمتری نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان که از نقاط مختلف دنیا با حمایت بزرگترین شرکت‌ها، در شرایط تحریم توانستیم محصولاتی را بسازیم که دیگر کشورها را شکست داده و به پیروزی دست یابیم.

گفتنی است این دانشجویان کاپ‌های دریافتی خود در مسابقه را تقدیم موزه آستان قدس رضوی کردند.

برچسب‌ها