مدیرکل اداره راه وشهرسازی خراسان رضوی گفت: درخواست ابطال مصوبه شهرداری مشهد در باره توس و تعیین کمیته ویژه توس از سوی مدیریت شهری، در راستای عمل به قانون بوده است.

 ابطال مصوبه شهرداری مشهد قانونی بود/برخلاف ادعای شهرداری مشهد، ستاد راهبردی توس فعال است

محمد رضا اخوان عبداللهیان در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: برخلاف برخی اظهارات که عنوان شده است درباره منطقه توس علی رغم گذشت ۱۷سال هیچ اقدامی انجام نشده است، از دو سال گذشته در راستای سخنان مقام معظم رهبری و اراده ای که برای منطقه توس شکل گرفته بود تصمیم گیری در این باره از حالت جزیره ای و بخشی که هر دستگاهی اقدام جداگانه ای در باره توس انجام می داد به یک حالت منسجم و یکپارچه   تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در قالب یک مصوبه ای و ستاد راهبردی پیگیری موضوع توس را شروع کردیم و طرح ویژه آن نیز به تصویب رسید و اجرای این طرح ویژه به کمیته ای متشکل از میراث فرهنگی ، استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری سپرده شد . از این رو ما معتقد هستیم از لحاظ قانون ، طرح اجرایی این موضوع از لحاظ ضوابط و مقررات نه راهبردها و طرح هایی که در قالب ساختار راهبردی است  باید حتما در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد تا فعالیت ها و ساخت و سازهایی که در این منطقه در حال انجام است از لحاظ تراکمی  مجوز کمیسیون ماده ۵ را دارا باشند.

اخوان عبداللهیان بابیان اینکه  ما تابع نظر فرمانداری مشهد در مورد تطبیق مصوبات و اجرای قانون هستیم، افزود: از این رو اعلام ابطال مصوبه شهرداری مشهد در باره توس و تعیین کمیته ویژه توس از سوی مدیریت شهری، از سوی ما صرفا برای اجرای قانون بوده است و درباره طرح توس که یک طرح ویژه است اختلافی با مجموعه شهری مشهد نداریم  و همه باید با همدلی و هماهنگی برای این طرح  همکاری کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: طرح ویژه راهبردی توس نیز که به تهران ارسال شده است، در کمیته فنی  شورای عالی معماری در حال بررسی است و پیگیری های زیادی برای تعیین تکلیف این طرح در حال انجام است.

برچسب‌ها