خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: قریب به ۲۲ میلیارد ریال اعتبار به منظور مرمت آثار تاریخی استان در نیمه نخست سال جاری اختصاص یافت.

اختصاص ۲۲ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور مرمت آثار تاریخی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی؛ حبیب یزدان پناه اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ۱۲ اثر تاریخی استان از جمله عمارت و آیینه خانه مفخم، کوشک باغ علی آباد، رباط قلی، امامزاده احمد کبیر کوران، رباط قره بیل، چهارتاقی تیموری، ارگ دولت آباد، قلعه علی آباد، بافت بجنورد، حمام فاروج و محوطه ریوی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در کشور بناهای تاریخی به منظور بهره برداری در بخش خدمات گردشگری، تغییر کاربری داده می‌شوند، عنوان کرد: در تلاش هستیم پس از اتمام مرمت رباط های قلی و قره بیل، این بناها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی همچنین از هزینه کرد دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به منظور انجام کاوش ها در محوطه های تاریخی ارگ نادری شیروان، معصوم زاده بجنورد و... خبر داد.

وی با اشاره به آغاز گمانه زنی و کاوش در محوطه تاریخی «توی» در سال جاری، تصریح کرد: با این اقدام، زمینه برای انجام پژوهش­های باستان شناسی روشمند، شناخت، معرفی و حفاظت این محوطه تاریخی با ارزش در شهرستان اسفراین فراهم شد.

برچسب‌ها