طی روزها و هفته‌های اخیر تهدیدات مسؤولان رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت افزایش یافته و به تازگی رئیس موساد به ترور سید حسن نصرالله و قاسم سلیمانی تهدید کرده است.

قادریم سید حسن نصرالله و قاسم سلیمانی را ترور کنیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، یوسی کوهن، رئیس موساد به ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تهدید کرد؛ مسئله‌ای که سطح تهدیدات تل‌آویو را به بالاترین سطح می‌رساند چراکه طی روزهای گذشته نیز به جنگ‌ها و عملیات نظامی و امنیتی علیه محور دشمنانش تهدید کرده بود.

رئیس موساد در مصاحبه با روزنامه "مشبحه" که متعلق به یهودیان افراطی "حریدیم" است، ادعا کرد: سلیمانی به خوبی می‌داند که ترورش محال نیست اما تاکنون اشتباهی مرتکب نشده که نام او را در لیست موساد قرار دهیم.

وی با این حال گفت: فعالیت سلیمانی در هر مکانی واضح و ملموس است. او تیم عملیاتی را تأسیس کرده که چالش بزرگی برای اسرائیل محسوب می‌شود. اما می‌خواهیم برای همگان توضیح دهیم که ما هر کاری را که لازم باشد انجام می‌دهیم تا ایران قدرت نظامی هسته‌ای نداشته باشد چه با توافق و چه با هر وسیله دیگری. تمامی گزینه‌ها روی میز است.

وی در جواب سؤالی درباره دلیل امتناع موساد از ترور سید حسن نصرالله دلایل و توجیهاتی را ارائه کرد و گفت: این سؤال درست نیست. سؤال درست این است که آیا نصرالله می‌داند که ما گزینه‌ای برای ترورش داریم و جواب به این سؤال مثبت است؟

در این راستا آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز اخیرا تهدید کرده و گفته بود:‌ ما هرگز اجازه هیچ حمله‌ای به اسرائیل را نخواهیم داد و اگر این اتفاق بیفتد با قدرت پاسخ خواهیم داد.

این نیز تهدیدی برای تقویت قدرت بازدارندگی است. این نشان می‌دهد که دشمن پیش‌بینی کرده که حمله‌ای علیه آن صورت می‌گیرد. تهدیدات چند روز و چند هفته اخیر مسئولان اسرائیلی با این هدف است که به ایران و هم‌پیمانانش بگویند اراده و قدرت اسرائیلی‌ها ثابت است هرچند که واشنگتن از صحنه کنار کشیده است.

در این راستا می‌توان به موضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ۱۵ سپتامبر اشاره کرد زمانی که درحال تبلیغ توافق دفاع مشترک با آمریکا و فواید استراتژیک آن بود هرچند که این توافق قبل از اینکه امضا شود دفن شد. نتانیاهو اینگونه این توافق را تبلیغ کرد: این یک مساله تاریخی است چراکه بر توانایی بازدارندگی ما علیه دشمنانمان می‌افزاید. بعد از کمتر از یک ماه نتانیاهو برگشت تا مژده‌ای که به اسرائیلی‌ها داده بود و دشمنانش را با آن تهدید کرده بود، به خاک بسپارد. او گفت: اسرائیل نیاز به کمک هیچ کشوری برای تضمین امنیت خود ندارد.

در واقع نتانیاهو استراتژی را دفن کرد که به موجب آن برای مقابله با محور دشمنان اسرائیل و در رأس آن ایران از طریق اعتماد بر هم‌پیمان آمریکایی و ترغیبش به مقابله مستقیم با ایران و هم‌پیمانش تلاش کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها