کرمانشاه- درحالی‌که کار انتقال زائرانی که طی یکی‌ دو شب گذشته در شهر قصر شیرین و مرز خسروی توقف داشته‌اند در حال انجام است اما مسئولان از سایر زائران تقاضا دارند تا سفر خود را به دلیل تکمیل ظرفیت پذیرش برای خروج از مرز و ترافیک غیرقابل وصف به تأخیر بیندازند.

ظرفیت مرز خسروی تکمیل شد/زائران سفر خود را به تأخیر بیندازند

قدس آنلاین-گروه استانها:  زائرانی که مرز خسروی را برای تردد و عزیمت به عراق انتخاب می‌کنند با توجه به ظرفیت محدود تردد روزانه به مدت هفت ساعت به اجبار  می بایست یک‌شب یا ۲ شب را در قصر شیرین بمانند زیرا هرروز از ساعت سه بعدازظهر مسیر قصر شیرین به مرز خسروی مسدود می‌شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین این موضوع و هم‌چنین از طرفی سیل مشتاقانی که هرروز بر جمعیت آن‌ها به سمت مرزها افزوده می‌شود موجب شده تا با ازدحام غیرقابل وصفی در مرز خسروی و هم‌چنین شهرستان قصر شیرین روبرو شویم.

هرچند که مقرر بود طبق توافقات طرف ایرانی و عراقی از این پایانه روزانه ۷ هزار زائر عبور کند امابا وجود افزایش 7 برابری خروج زائران باز هم این ازدحام ادامه داشته  و از سیل زائران متقاضی نمی‌کاهد.

گفتنی است سیل عاشقان حسینی مقامات عراقی را نیز غافلگیر کرده است به‌گونه‌ای که بسیاری از زائران ایرانی  در آن‌سوی مرز خسروی و در صف انتقال به حسینه عراق هستند.

بنا بر گفته مسئولان ایرانی در حال حاضر با کمک طرف عراقی ظرفیت عبور از پایانه مرزی خسروی به 7 برابر افزایش داده‌شده است اما سیل جمعیت هم چنان در این پایانه با ترافیک بسیاری روبروست.

گفتنی است پلیس در همین راستا به‌منظور کاهش جمعیت زائران مجبور شده تا جاده ارتباطی از سه‌راهی نصرآباد خروجی قصر شیرین به سمت این پایانه مرزی را مسدود  و از عبور زوار و حضور آن‌ها در مرز ممانعت به عمل آورد.

مرز خسروی قفل شد

افزایش بی‌سابقه و سیل عظیم زائران به مرز خسروی صبح روز شنبه معاون اجتماعی نیروی انتظامی کرمانشاه را مجبور کرد تا در بحبوحه این ازدحام خبرنگاران را با خود همراه کند تا شاید رسانه‌ها بتوانند بااطلاع رسانی بخشی از حجم این موج عظیم را کم کنند.

محمدرضا آمویی بابیان اینکه روز گذشته نیز از زائران خواسته‌شده بود تا به این مرز مراجعه نکنند بیان کرد: با توجه به محدودیت ساعت اعزام زوار به خاک عراق که از ۷ صبح تا حدود ۱۶ عصر هرروز ادامه دارد لذا ظرفیت مرز خسروی در همان دقایق صبح روز شنبه تکمیل شد.

وی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه گذشته تعداد بسیاری از زائران در قصر شیرین در انتظار خروج هستند اظهار کرد: به همین منظور تمام تلاش پرسنل انتظامی در راستای خروج این عزیزان از مرز است و لذا طی امروز امکان سایر زائران از راه رسیده وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش حجم پذیرش در مرز خسروی به میزان ۷ برابر  ظرفیت توافق شده ادامه داد: با توجه به جمعیت انبوهی که هم‌اکنون در مرز خسروی برای عبور وجود دارد، سایر زوار تحت هیچ شرایطی به این مرز مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: آمویی بابیان اینکه هم‌اکنون کار اعزام زائرانی که طی یکی دو روز گذشته در مرز خسروی و شهر قصر شیرین اسکان داده‌شده بودند در حال انجام است، گفت: تلاش می‌شود این افراد تا ساعت ۱۶ عصر امروز از مرز عبور داده شوند.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت: در چنین شرایطی به زائران گرامی توصیه می‌کنیم با مدیریت زمان سفر خود، امروز را از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.

برچسب‌ها