معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با کمک گرفتن از خدماتی مانند اوژانس اجتماعی می توان به معضلاتی از جمله کودک آزاری پایان داد.

اورژانس اجتماعی، پایان کودک آزاری

به گزارش قدس آنلاین ، غلام حسین حقدادی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی ، گفت: خانواده ها می توانند با کمک گرفتن از خدماتی مانند اوژانس اجتماعی به پدیده هایی مانند کودک آزاری پایان دهند.

او با اشاره به اینکه پدیده کودک آزاری بسیار دردناک است و حدودا روزی ۵ تماس در این حوزه با اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی گرفته می شود، تصریح کرد: اگر کودکی مورد آزار قرار گیرد پس از اطلاع به اورژانس اجتماعی، مددکاران و متخصصان، تمام تلاش خود را برای بازگشت خانواده به شرایط طبیعی و بازگشت کودک به آغوش خانوده خواهند کرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در همه خانواده ها معمولا مشکلاتی وجود دارد و اکثر خانواده ها با مهارت به حل مشکلات خود در درون خانه و خانواده می پردازند؛ اما در بعضی موارد مشکلات شکل حاد تری به خود می گیرد و ممکن است به افراد آسیب پذیر خانواده ازجمله زنان و کودکان آسیب وارد شود، این موارد دقیقا مواردی هستند که به کمک اورژانس اجتماعی نیاز دارند.
حقدادی افزود: فوریت هایی که نیاز به استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی را دارند مواردی مانند همسر آزاری، کودک آزاری، خودکشی، فرار از خانه و معضلاتی از این قبیل هستند.
او در خصوص نحوه کار اورژانس اجتماعی، تصریح کرد: در ابتدا متخصصان با مشاوره تلفنی به  حل مشکل و بحران می پردازند، اگر لازم بود طی یک ماموریت با تیمی شامل مددکار اجتماعی و روانشناس به محل مراجعه و سعی بر کنترل و بهبود اوضاع می کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از تعداد تماس‌های گرفته شده با مرکز فوریت های اجتماعی، اکثر موارد با پیگیری‌های اورژانس اجتماعی و مراکز آسیب‌های اجتماعی با موفقیت به زندگی عادی بازمی گردند.

حقدادی افزود: خانواده‌ها اورژانس اجتماعی را امین خود بدانند و با استفاده از خدمات آن کمک کنند تا شاهد شرایطی باشیم که هیچ خانواده ای از معضلات و آسیب های اجتماعی رنج نبرد.

او ادامه داد: شماره تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ است و شهروندان می توانند از این طریق از خدمات این مرکز استفاده کنند.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها