حجت الاسلام و المسلمین سید جواد مظلومی گفت: باید برای زائران اربعین حسینی محصولات و خدمات فاخر فرهنگی ارائه کرد و در این مسیر اقدامات موثری انجام شده که نیازمند ارتقاست.

ضرورت توجه به محصولات فرهنگی در اجتماع اربعین

قدس آنلاین؛ به گزارش پایگاه اطلاه رسانی الاربعین، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفتگو با ستاد خبری فضای مجازی ستاد مرکزی اربعین افزود: هرکسی که به زیارت اربعین آمده و وارد این گردونه شده با داشته ای آمده و با همان داشته اگر برگردد، دچار خسران شده است. گسترش زائرین و فراگیر شدن فرهنگ زیارت اربعین چیزی است که بیش از یک پدیده طبیعی باید به آن نگاه کرد و معجزه الهی است و با وجود سختی هایی که دارد، عالمگیر شده است.

وی ادامه داد:  نمیتوانیم بگوییم خلق این حماسه بزرگ اثر فلان مبلغ یا نتیجه یک اثر هنری است و جز معجزه و عشق اباعبدالله دلیل دیگری نمی توان برای آن متصور شد. محبت ایشان مردم را به این دلدادگی کشانده وشور وشعور و نور و نورانیت، ظرف وجودی مومنان و زائران را پر کرده است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به کارهای فرهنگی در سفر اربعین خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که برکات زیارت متوقف است به زیارت با معرفت. معرفت  به خود اهل بیت، حرمت و تولی به ولایت ایشان. خوشبختانه شاهدیم که در موکب ها علاوه بر خدمات رفاهی، محصولات فرهنگی عرضه می شود که قطعا به معرفت افزایی زوار منجر خواهد شد.

مظلومی ادامه داد:  باید برای ذائقه و فهم مخاطبان، محصول فرهنگی ارائه کنیم و در این سالها رشد چشمگیری در این زمینه می بینیم و بسیاری از موکب ها و مسئولان در این زمینه تلاش می کنند و امیدواریم این روند بهتر شود.

وی که در آیین شعر خوانی اربعینی شاعران ایرانی در نجف اشرف که به همت کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین برگزار شده بود، حضور داشت درباره این مراسم نیز گفت:  یکی از ابعاد ماندگار و حماسه ساز اتفاق کربلا و عاشورا بعد هنری آن است و یکی از هنرهایی که در ابراز این زیبایی اثر گذار بوده شعر است. خوشحالیم که شاعران و اهل هنر به این وادی می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین مظلومی خاطرنشان کرد: بیشتر عزیزانی که شعر خواندند، شاعران جوانی بودند  که سروده های ماندگاری را ارائه کردند و در روایات داریم هرکسی برای اهل بیت(ع) یک بیت شعر بگوید، خداوندی خانه ای در بهشت برای او بنا می کند و ما بسیاری از ساکنان بهشت را در این مجلس دیدیم و افتخار کردیم شاعران جوان به زیبایی، کوتاهی و ایجاز یک دنیا روضه آفریدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها