عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باید حقوق و دستمزد همه مدیران، مسئولان و نمایندگان به صورت شفاف در سامانه ثبت حقوق و مزایا قرار گیرد تا امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی فراهم باشد.

محرمانه بودن اطلاعات مالی مسئولان خلاف قانون است

به گزارش قدس آنلاین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  در مورد استقرار سامانه ثبت حقوق و مزایای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف بود در اولین سال اجرای برنامه، نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند تا کلیه پرداخت ها به مقامات ، مسئولان و مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس در این سامانه ثبت شود.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم باید امکان دسترسی به نهادهای نظارتی و عموم مردم به سامانه ثبت حقوق و مزایا فراهم باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد :بنابراین امکان ثبت اموال و دارایی های نمایندگان ،مقامات و مدیران بر اساس کُد رمز وجود ندارد و باید حقوق و دستمزد همه مدیران مسئولان و نمایندگان به صورت شفاف در سامانه ثبت حقوق و مزایا قرار گیرد تا امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم باشد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید در این زمینه باید به مُرّ قانون عمل کنند و نباید اطلاعات مالی مسئولان محرمانه بوده و با کد و رمز مشخص شود.

گفتنی است ، اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس از پیشنهاد لاریجانی به سران قوا برای محرمانه ماندن اطلاعات مالی مسئولان خبر داد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها