مسئول فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران، با اشاره به استقبال خوب زائران افغانستانی از مراسم اربعین، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار زائر این کشور وارد مرز دوغارون ایران شوند.

ورود ۵۰ هزار زائر افغانستانی به مرز دوغارون پیش‌بینی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رادیو اربعین، سید ثارالله ظهوری درباره خدمات‌رسانی به افغانستانی‌های زائر اربعین، بیان کرد: تمام تشکل‌های مردمی ستاد اربعین را با همکاری ارگان‌های دیگر راه‌اندازی کرده‌اند و خدمات زیبایی را به زائران ارائه می‌دهند که این امر در مرز دوغارون به‌خوبی دیده می‌شود، تأکید کرد: ستادهای مردمی، ستادهای اربعین، سپاه، ارتش،  هلال‌احمر و ... حرکت اربعینی را در مرز دوغارون راه انداخته‌اند که تمام فتنه‌های دشمنان که می‌خواهند بین ملت‌های ایران و افغانستان تفرقه بیندازند، را نابود کرد.

وی بابیان اینکه وقتی زائران افغانستانی وارد مرز دوغارون می‌شوند به‌خوبی از سوی ستادهای مختلف پذیرایی می‌شوند و این تمام شبهات را درباره ایران اسلامی، از بین می‌برد، تأکید کرد: در داخل مشهد نیز موکب‌هایی در نظر گرفته‌شده تا زائران افغانستانی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

مسئول فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران، بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار زائر افغانستانی وارد مرز ایران شوند تا در مراسم اربعین حضور یابند، تأکید کرد: این زائران در حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی مهاجران مقیم مشهد و دیگر موکب‌ها و مکان‌ها اسکان داده می‌شوند همچنین برای تمام این زائران یک وعده‌غذای متبرک از سوی آستان قدس رضوی نیز به آنان داده می‌شود و مراسم زیبایی نیز در درون حرم مطهر برای آنان اجرا می‌شود سپس به سمت مرز شلمچه حرکت داده می‌شوند.

ظهوری بیان کرد: امسال سیستم حمل‌ونقل عمومی کل کشور مختل شده و کمبود اتوبوس را شاهد هستیم اما چون این مشکلات عمومی هستند نمی‌توان به‌عنوان مشکل فقط زائران افغانستانی مطرح شود اما امیدواریم هرچه زودتر مسئولان حمل‌ونقل نگاه ویژه‌ای‌تری هم به شمال شرق ایران داشته باشند که انتقال زائران از مشهد به مرز شلمچه نیز تسریع شود.

وی افزود: در طول مسیر زوار افغانستانی نیز برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خوبی در شهرهای بین‌راهی به‌خصوص قم در نظر گرفته‌شده و همه در خدمت زوار اربعین هستند.

برچسب‌ها