همدان- استاندار همدان گفت: اقتصاد، اشتغال، گردشگری، کشاورزی و صنعت اولویت‌های استان هستند و پژوهش‌ها باید بر این اولویت‌ها متمرکز شود.

 پژوهش‌ها باید بر اولویت‌های تبیین شده استان متمرکز شوند

به گزارش قدس آنلاین ، سید سعید شاهرخی استاندار همدان ظهر یکشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان اظهار کرد: در بحث آموزش و پژوهش،پیوند قوی و موثر بین دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی پژوهشی ضروری است.

وی خاطر نشان کرد:برای بالا بردن بهره‌وری و راندمان باید با نگاه علمی به مسائل نگاه کرد و از یافته‌های علمی روز استفاده کرد.

شاهرخی تصریح کرد:در استان همدان با توجه به حضور مراکز علمی و دانشگاهی قوی مانند دانشگاه بوعلی و بهره مندی از اساتید بسیار برجسته علمی، این توانمندی وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی استان از این ظرفیت برای رفع علمی مشکلات پیش رو استفاده کنند.

وی با اشاره به اولویت‌های استان( اقتصاد، اشتغال، گردشگری، کشاورزی و صنعت) تاکید کرد: مطالعات و پژوهش های سطح استان روی این اولویت ها متمرکز شود.

شاهرخی در خصوص اهمیت هفته پژو هش گفت : هفته پژو هش فرصتی برای نهادینه‌ نمودن دانش و پژوهش است و فرصت مناسبی برای پیوند قوی بین مراکز علمی و دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی استان است.

شاهرخی با اشاره به اینکه پژوهش های قوی زمان‌بر می‌باشند و نیاز به منابع مالی بیشتری دارند گفت: این پروژه ها نیاز دارند که در چند مرحله عملیاتی شوند تا از نتایج آن بتوان در سطح دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات پژوهشی استان تجمیع و اولویت‌های استان مد نظر قرار گیرد.

استاندار همدان درپایان از دستگاه‌های اجرایی خواست در هفته پژوهش برای معرفی طرح‌ها با قدرت وانگیزه مضاعف ورود پیدا کنند.

برچسب‌ها