نهمین نمایشگاه توانمندی‌های کودکان اوتیسم با عنوان "اوتیسم و مهارت" روز یکشنبه در مشهد گشایش یافت.

نمایشگاه توانمندی‌های کودکان اوتیسم در مشهد گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با هدف توانمندسازی کودکان مبتلا به اوتیسم همزمان با هفته  سلامت روان برپا شده است.

آرزو حیدریان افزود: در این نمایشگاه آثار کودکان شامل سفال، تابلوهای نقاشی، عروسک های تولیدی، جامدادی، جا موبایلی و زیورآلات ساخته شده توسط کودکان اوتیسم در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کارگاه‌های توانمندسازی حوزه اوتیسم با هدف استعدادیابی و توانمندسازی این کودکان برای نخستین بار با همکاری انجمن اوتیسم خراسان رضوی و شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان برپا شده است که در این ارتباط  طی سه ماه گذشته ۳۰۰ عروسک توسط مبتلایان به اوتیسم تولید و فروخته شده است.
مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت: هم اکنون حدود ۳۱۰ مبتلای به اوتیسم از سنین کودکی تا ۲۵ سالگی زیر پوشش این انجمن در خراسان رضوی قرار دارند که اکثر مبتلایان به این بیماری در استان را شامل می شوند.
حیدریان افزود: خدمات ارائه شده به مبتلایان به اوتیسم شامل کار درمانی، گفتار درمانی، کلاس‌های مهارتی، خدمات رفاهی و برنامه های شاد است.  
وی همچنین از مادران مبتلایان به اوتیسم که پا به پای فرزندانشان در شناسایی استعدادها و رشد آنان گام برداشته اند قدردانی کرد.
بیماری اوتیسم یک اختلال عصبی رشدی است که در سه سال نخست زندگی کودک نمایان می‌شود و تاکنون درمان مشخصی نداشته است و مهم­ترین علایم آن نقص در برقراری ارتباط، مشکل در تعاملات اجتماعی، وجود الگوهای محدود و تکراری در رفتار، علایق و فعالیت‌­هاست.

نمایشگاه توانمندی‌های کودکان اوتیسم با همکاری انجمن اوتیسم خراسان رضوی و شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان طی روزهای ۲۱ تا ۲۳ مهر ماه جاری در مشهد برقرار است.
۱۸ تا ۲۳ مهرماه هفته سلامت روان در کشور نام گذاری شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها