آبادان - مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: ۶۵۵ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۳۸۲ تریلر، کامیون و کامیونت حامل اقلام موکب‌ها و ۴۰۶ خودروی سواری شخصی از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز شلمچه به سمت عراق عبور کردند.

گمرک شلمچه شبانه روزی به زائران خدمت ارایه می دهد

به گزارش قدس آنلاین؛ علی سلیمانی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتوبوس ها به منظور جا به جایی زائران از مرز بین المللی شلمچه راهی عراق شدند که از اول ماه صفر تاکنون این تردد ها صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین به منظور کنترل ترافیک و سهولت در تردد زائران از ۱۵ مهرماه تردد خودروهای شخصی در این مرز ممنوع اعلام شده است.

مدیر کل گمرک خرمشهر گفت: از آغاز حرکت عظیم مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای شرکت در راهپیمایی جهانی اربعین ،گمرک شلمچه به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران حسینی بوده و تشریفات گمرکی برای خروج اقلام مورد نیاز موکب های مستقر در عراق را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در زمینه تردد زائران حسینی از مرز شلمچه از جمله ورود و خروج آنها نیز  گمرک مستقر در شلمچه در بخش های مختلف نسبت به انجام وظایف مربوطه به خوبی عمل کرده است.

سلیمانی تصریح کرد: به محض اطلاع و تصمیم ستاد اربعین حسینی مبنی بر کمبود خودروهای عمومی برای انتقال زائران در مرز شلمچه به سمت عراق، این اداره با هماهنگی طرف عراقی به صورت شبانه‌روزی در کمترین زمان ممکن نسبت به خروج خودروهای مورد نیاز که از طرف عتبات عالیات و ستاد اربعین معرفی می‌شدند، تشریفات گمرکی را انجام و باعث تسهیل تردد هموطنان در کشور عراق شده است.

برچسب‌ها