خراسان شمالی-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۴۷ مترمکعب آب شرب سالم بهداشتی از منابع سطحی و زیر زمینی استان استحصال و در بین شهروندان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۲۲ میلیون و ۳۰۰مترمکعب آب در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مهندس غلامحسین ساقی افزود: این مقدار آب از ۱۰۸ حلقه چاه، ۳ سد، ۴دهنه چشمه و یک رشته قنات تامین شده که ۱۰ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۵۴۳ متر مکعب آن از سدها و مابقی از چاه  ها و سایر منابع آبی استحصال و پس از تصفیه و گندزدایی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: رعایت استانداردها و بهداشت آب از جمله عوامل مهمی است که در این شرکت همواره مورد تاکید بوده و به همین خاطر در این مدت  ۲۱۹۵۳ مورد کلرسنجی در شهر های مختلف انجام شده است.

جمع آوری و تصفیه بیش از ۴ میلیون متر مکعب فاضلاب شهری

ساقی همچنین گفت: جمع آوری وتصفیه فاضلاب یکی دیگر از وظایف این شرکت و هم راستا با تامین و توزیع آب است.

وی افزود: تاسیسات فاضلاب شهری در راستای حفظ بهداشت محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آبی و باز چرخانی آب در طبیعت ایجاد شده اند و در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از صاحب نظران و مسولان قرار گرفته است.

ساقی با اشاره به خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در راستای جمع آوری و تصفیه فاضلاب گفت: در شش ماهه سال جاری در دو شهر بجنورد و اسفراین بیش از ۴ میلیون و ۱۴۰ متر مکعب فاضلاب خام به وسیله شبکه های جمع آوری فاضلاب وارد تصفیه خانه های فاضلاب شده و پس از طی مراحل مختلف پساب حاصل با دارا بودن استاندارد های لازم زیست محیطی به طبیعت برگشته است.

وی خاطرنشان ساخت: در دو شهر بجنورد و اسفراین ۶۱ هزار و ۴۱۵ مشترک از خدمات فاضلاب شهری برخوردار هستند و در دو شهر شیروان و آشخانه تاسیسات فاضلاب در حال اجرا بوده و به زودی شاهد بهره برداری از این تاسیسات در این دو شهر خواهیم بود.

برچسب‌ها