لاله افتخاری از برگزاری دو نشست شاعران بانو در نجف و کربلا برای نخستین بار، و برگزاری سه نشست علمی بررسی پیام های جهانی راه پیمایی اربعین در نجف و کربلا خبر داد.

برگزاری پنج نشست علمی و فرهنگی در ایام راه‌پیمایی اربعین

قدس آنلاین؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین؛ مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در گفتگو با ستاد خبری فضای مجازی ستاد اربعین با اشاره به برگزاری اولین دوره آیین شعرخوانی ویژه شاعران بانو با حضور ۳۰ تن از شاعران بانو در روز شنبه ۲۰ مهر در شهر نجف  گفت: نشست دیگری هم با حضور شاعران بانو عصر روز چهارشنبه ۲۴ مهر با حضور شاعران بانو از کشورهای ایران و عراق در حائر حسینی برگزار خواهد شد.

دکتر لاله افتخاری همچنین درباره برگزاری کنگره جهانی پیام های نهضت اربعین در سه نوبت در نجف و کربلا خاطر نشان کرد: دوشنبه ۲۲ مهر کنگره جهانی بررسی پیام های اربعین در جوار حرم حضرت امیر المومنین علی علیه السلام در شهر نجف وصبح چهارشنبه ۲۴ مهر و پنج شنبه ۲۵ مهر صبح و عصر در حائر شریف امام حسین علیه السلام برگزار خواهد شد.

وی افزود: «نقش مدیریتی و راهبری حضرت زینب سلام الله علیها و مسائل زنان و خانواده در جهان »، «اربعین تجلی گاه آیات قرآن کریم»،  «میراث معنوی اربعین» و «اربعین، ایثار، مقاومت و شهادت» از جمله محورهای این همایش به شمار می آید و حضور چهره های بین المللی از کشورهای مختلف از ویژگی های این دوره از همایش نسبت به سال های گذشته است.

مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی هنچنین گفت: مشارکت فرهیختگان و اساتیدی از کشورهای تونس، فرانسه و عراق در این نشست و مشارکت عتبه عباسیه و عتبه حسینی علیهما السلام و موسسه سیده حورا زینب از موسسات وابسته به عتبه حسینی در این دوره از همایش از ویژگی های این دوره به حساب می آید.

مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، برگزاری جلسات سخنرانی ویژه بانوان در موکب های مسیر راه پیمایی با همکاری بانوانی که تجربه برگزاری کارگاه های مرتبط دارند را از دیگر برنامه های جنبی امسال دانست.

لاله افتخاری در ادامه یکی از ویژگی های فعالیت های این کارگروه در سال جاری نسبت به دوره های قبل را تقویت نقش استانها در ساختار ستاد اربعین کشور عنوان کرد و یادآور شد: این دوره بعضی از امور به استانها واگذار شده و ستاد صرفا نقش راهبری و سیاستگذاری را بر عهده دارد.

مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور در پایان انتشار مجله الکترونیکی برای انتشار مقاله ها و محتوای تولید شده در نشست ها و کنفرانس های این دوره را برای استفاده حداکثری زائران و علاقمندان راه پیمایی جهانی اربعین در آینده نزدیک اعلام کرد.

برچسب‌ها