مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: امروز از هنر خوشنویسی که در شکل گیری هویت ما مؤثر است فاصله گرفته‌ایم لذا باید به گذشته پر افتخار خود در این حوزه برگردیم.

هنر خوشنویسی مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی فر  در مراسم نکوداشت استاد خوشنویسی عباس اخوین که در موزه بزرگ خراسان انجام شد، با بیان اینکه این نکوداشت برای قدرشناسی از فعالیت بزرگان این حوزه است، اظهار کرد: همیشه به دلایل مختلف و مشغله‌های کاری از قدرشناسی از این افرادی که به نوعی در شکل‌دهی هویت ما نقش داشته‌اند غافل مانده‌ایم.

وی افزود: پاسداشت بزرگان نقش بسزایی در احیای هویت ما دارد، ما هویت خودمان را در بزرگان و اساتیدی هم چون استاد اخوین پیدا می کنیم.

مکرمی‌فر تصریح کرد:هنر خوشنویسی در شکل گیری هویت ما بسیار مؤثر است، امروز ما از این هویت فاصله گرفته‌ایم لذا باید به گذشته پر افتخار خود در این حوزه برگردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد:امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از خط خوشنویسی با رایانه خط‌های خوشی را خلق می‌کنیم، اما همه می‌دانیم که این خط‌ها صفا و عشقی که در خط و خوشنویسی دارد را ندارد.

وی گفت: خط یک ارتباط دلی و معنوی با قلم و کاغذ است لذا این ارتباط با رایانه میسر نخواهد شد.

همچنین در این مراسم پیام  سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط  محمد رضا محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است: فرهنگ وهنر این سرزمین با تأثیر از انوار مطهر مضجع شریف علی ابن موسی الرضا(ع) سرشار از هنرهای درخشان و گوهرهای فراوان است. نکوداشت استاد عباس اخوین به پاس یک عمر تلاش در عرصه خوشنویسی به همت انجمن خوشنویسان خراسان، میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکیدی بر حفظ و صیانت از کیان کرامت هنر وهنرمندان، این عرصه است.

برچسب‌ها