مدیرعامل بیمارستان رضوی از استقرار بیمارستان سیار رضوی در عمود ۳۲۰ مسیر نجف و کربلا خبر داد.

استقرار بیمارستان سیار رضوی در مسیر نجف و کربلا

به گزارش قدس آنلاین ، رضا سعیدی اظهار کرد: امسال بیمارستان سیار رضوی به همت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی در عمود ۳۲۰ مسیر نجف و کربلا مستقر است و به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.
وی به امکانات موجود و خدمات قابل ارائه در بیمارستان سیار رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان سیار رضوی دارای یک اتاق عمل سیار به همراه ۸ تا ۱۰ تخت بستری سیار و آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و دندانپزشکی است.
مسئول فنی بیمارستان سیار رضوی ادامه داد: تیم متخصص اعزامی یک هفته قبل از اربعین حسینی، خدمات‌رسانی را آغاز کرده و این خدمات تا روز اربعین ادامه خواهد داشت.
سعیدی تصریح کرد: با توجه به خاص بودن این سفر، زائران عزیز باید شناخت دقیقی از آداب و فرهنگ، غذا و نوع پذیرایی میزبانان محترم داشته باشند تا بتوانند با آگاهی کامل، سفری بدون مشکل را تجربه کنند.
وی با بیان اینکه یکی از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم میزبانان عراقی، مصرف غذا با تنوع و حجم زیاد است، افزود: میزبانان عراقی با توجه به لطفی که دارند از میهمانان خود تقاضا دارند غذاهای متنوعی را تناول کنند، از این رو زائران عزیز باید در نظر داشته باشند که اصرار و ارادت میزبانان به میهمانان و زائران باعث زیاده‌روی آن ها نشود.
مدیرعامل بیمارستان رضوی ادامه داد: حجم غذایی که زائران مصرف می‌کنند با توجه به پیاده‌روی که انجام می‌دهند باید مبتنی بر نیاز واقعی و با توجه به اصول استاندارد باشد و عدم رعایت این موضوع، ضمن اینکه از نظر تغذیه‌ای زائران را دچار مشکل می‌کند باعث اسراف نیز خواهد شد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها