قزوین-اعضای شورای شهر قزوین هفته جاری شهردار جدید این شهر را انتخاب خواهند کرد.

شهردار قزوین هفته آینده انتخاب می شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: هفت گزینه برای تصدی شهرداری قزوین داوطلب شدند و در صحن علنی شورا نیز برنامه‌های خود را ارایه دادند.

به گزارش قدس آنلاین؛ مهدیه سادات قافله‌باشی افزود: با انصراف ۲ تن از نامزدها، تمرکز اعضای شورای شهر بر روی کاندیداهای باقی مانده بود که با رایزنی و اطلاعات جمع‌آوری شده شانس برخی نامزدها مانند غلامحسین شیری، سیاوش طاهرخانی و عباسعلی مدیح به عنوان تنها کاندیدای غیربومی بیش از سایرین شده است.

وی اضافه کرد: به عنوان یک عضو شورا عقیده دارم که با توجه به اینکه شورای شهر قزوین سومین سال فعالیت خود را طی می‌کند، به نظر می‌رسد یک شهردار بومی بتواند با داشتن آگاهی و کارآیی بیشتر و آشنایی وی با مضامینی مانند باغستان سنتی، هویت و اصالت شهری و سایر مباحث این شهر، انتخابی عقلانی باشد.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه شهرداری قزوین از مجموعه‌ای خلاق، جوان و افرادی مبتکر تشکیل شده است، یادآور شد: یک شهردار بومی می‌تواند با درایت و همفکری شهر قزوین را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و ضمن ادامه فعالیت‌های عمرانی شهر، به مشکلات موجود نیز در اسرع وقت بپردازد.

قافله باشی تصریح کرد: استعلام بازنشستگی یکی دیگر از کاندیداها نیز از مراکز ذیصلاح درخواست شده که تاکنون جواب آن به این شورا ارسال نشده است.

وی افزود: با توجه به مدت باقیمانده، سعی داریم تا اواسط هفته جاری شهردار قزوین را انتخاب و معرفی کنیم.

علی صفری چهارم مرداد ماه سال جاری به عنوان شصت و دومین شهردار قزوین از سوی اعضای شورای پنجم اسلامی این شهر انتخاب شد که در اول مرداد ماه امسال استعفا کرد.

هم اکنون محمد درافشانی به عنوان سرپرست شهرداری قزوین مشغول به فعالیت است.

برچسب‌ها