کرمانشاه- در حال حاضر بنا بر آخرین اعلام پلیس راهور کرمانشاه اکنون حجم تردد در محورهای برگشت نیمه سنگین اما روان است و در مسیرهای رفت به سمت مرز خسروی و محورهای منتهی به استان ایلام ترافیک به نسبت سبک‌تر گزارش می‌شود.

زائران مرز خسروی را انتخاب کنند/ترافیک سنگین اما روان

قدس آنلاین-گروه استان ها: مرز خسروی به‌عنوان نزدیک‌ترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفتند و شاهد خیل عظیمی از مشتاقان برای عبور از این معبر بود.

سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار زائر از مسیر کرمانشاه راهی مرز مهران و عتبات عالیات شدند اما با بازگشایی مرز بین‌المللی خسروی در سال جاری، بخش زیادی از زائران ترجیح دادند که از این مرز راهی کربلا شوند.

بنا بر گفته استاندار کرمانشاه هرروز بین ۱۰ تا ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی (ع) از مرز خسروی عازم کربلا می‌شوند و بنا بر آمار رسمی تاکنون حدود ۱۴۰ هزار زائر از این مرز عازم عراق شده‌اند.

هوشنگ بازوند در این رابطه اظهار می‌کند: زائران اربعین حسینی می‌توانند از ساعت هفت‌تا ۱۶ از مرز خسروی خارج شوند اما ورود زائران از آن تا ساعت یک‌نیمه شب مجاز است.

آمادگی پذیرش ۲۴ ساعته

درحالی‌که مرز خسروی برای زائرانی  که قصد عزیمت به کربلا رادارند فقط  از ساعات ۷ صبح الی ۱۶ بعدازظهر امکان تردد دارد اما با توجه به موج بازگشت زائران از کربلا و بنا بر گفته مسئولان به‌طور ۲۴ ساعته زائران را برای ورود به کشور پذیرش می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در همین رابطه بابیان اینکه مرز خسروی به‌صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده بازگشت زائران از کربلای معلی است اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی و سهولت تردد از آن، به زائران پیشنهاد می‌شود از این مرز به کشور بازگردند.

سردار«علی‌اکبر جاویدان» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایانه خسروی اظهار داشت: البته زائرانی که هنوز به کربلای معلی سفر نکرده‌اند هم می‌توانند از ساعت هفت صبح تا ۱۶ عصر با حضور در پایانه خسروی، سفر معنوی اربعین را به‌جا آوردند. 

وی بابیان اینکه تعداد ۵۸ گیت برای تردد زائران در مرز خسروی مهیا شده و کار ورود و خروج زائران در کمترین زمان ممکن در این پایانه مرزی انجام می‌شود افزود: خدمات‌رسانی تا بازگشت آخرین زوار اربعین ادامه دارد.

زائران مرز خسروی را انتخاب کنند

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه نیز به زائران اربعین حسینی (ع) پیشنهاد کرد که با توجه به ترافیک روان و آمادگی پلیس این استان، مرز بین‌المللی خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

سرهنگ محمد حیدری با اشاره به اینکه مرز خسروی برای استقبال از ورود هر تعداد از زائران اربعین به کشور آمادگی و امکانات لازم را دارد گفت: اتوبوس‌های کافی در شهرستان قصر شیرین برای انتقال زائران به شهر کرمانشاه وجود دارد و ازآنجا نیز با حدود هزار دستگاه اتوبوس زائران به سراسر کشور منتقل می‌شوند.

ترافیک سنگین اما روان

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه بابیان اینکه در ایام اربعین امسال میزان ترافیک جاده خسروی ۳۶۰ درصد نسبت به سال افزایش یافت ادامه داد: درمجموع حجم تردد خودروها در جاده‌های استان کرمانشاه با شروع ایام اربعین ۳۰ درصد نسبت به‌روزهای عادی و ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

وی با توصیه به رانندگان به‌منظور رعایت سرعت مجاز و هم‌چنین استراحت در بین راه در صورت خستگی و خواب‌آلودگی، گفت: در این راستا بهتر است تا زائران در استراحتگاه‌های موقت و بین‌راهی توقف و رفع خستگی کنند.

 وی با اشاره به  اینکه بازگشایی مرز موجب شد که حجم تردد خودروها در جاده‌های منتهی به قصر شیرین و خسروی نسبت به ایام اربعین سال گذشته ۳۶۰ درصد افزایش پیدا کند افزود: زائرانی که قصد تردد از مرز مهران رادارند می‌بایست از استان کرمانشاه عبور کنند، لذا امسال حجم ترافیک جاده حمیل که منتهی به ایلام و درنهایت مرز مهران می‌شود، با افزایشی ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است که صبوری رانندگان را می‌طلبد.

برچسب‌ها