مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان امسال ۴۷ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی پنج درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین ، محمد سنجری روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان سبزوار افزود: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان رضوی حاصل مدیریت، برنامه ریزی مناسب و اجرای طرح مثلث اقتصادی بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین بر مبنای آمار مرکز ایران، نرخ بیکاری خراسان رضوی در انتهای تابستان ۹ درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال دو درصد کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: به منظور تداوم تولید، ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی ایجاد ۷۸ هزار و  ۶۱۸ فرصت شغلی در این استان طی سال جاری هدف‌گذاری شده است.
سنجری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ هزار و ۱۰۸ فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شده که بیانگر تحقق ۵۷ درصدی میزان اشتغال است.
وی اضافه کرد: از این میزان اشتغال ۱۴ هزار و ۵۷۴ شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت شده و بخش دیگر اشتغال مربوط به نهادهای بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت بوده که به صورت کتبی از سوی این دستگاه‌ها اعلام شده است.
فرماندار  سبزوار نیز در این نشست گفت: امسال سه هزار و ۲۲۸ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های دولتی برای این شهرستان هدف‌گذاری شده است.
احمد برادران افزود: طی ۶ ماه نخست امسال هزار و ۴۳۰ فرصت شغلی در شهرستان سبزوار ایجاد شده که هزار و ۷۹ مورد آن در سامانه رصد ثبت شده است.
وی ادامه داد: پارسال تعهد اشتغال شهرستان سبزوار ایجاد چهار هزار و ۴۵۶ فرصت شغلی بود که با بهره گیری از تسهیلات مناسب بانکی شش هزار و ۶۰ شغل در این شهرستان ایجاد شد.  
شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

ایرنا

برچسب‌ها