شهردار منطقه ثامن شهر مقدس مشهد گفت: برای میزبانی شایسته از زائران حرم رضوی در دهه آخر صفر ، آمادگی و هماهنگی های لازم در این منطقه صورت گرفته است.

آماده استقبال از زائران در دهه آخر صفر هستیم

به گزارش قدس آنلاین، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن در مورد آماده سازی مشهد در آستانه ورود به دهه آخر صفر، گفت: نصب تابلوها و بنرهای اطلاع رسانی از وضعیت انسداد معابر و خیابان‌های اطراف حرم، حدود ۵۲۰۰ جای پارک شامل پارکینگ‌های موقت روباز و پارکینگ‌های عمومی طبقاتی در اختیار شهروندان و زائران قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط برای مدیریت هرچه بهتر این ایام، امری ضروری است، تصریح کرد: جلسات هماهنگی با آستان قدس رضوی و سایر نهادهای خدمات رسان سطح منطقه تشکیل شده و با عنایت به اینکه بافت پیرامون حرم مطهررضوی، گذرگاه این جمع کثیر ارادتمندان حضرت ثامن الائمه (ع) می‌باشد، شهرداری منطقه ثامن همه ساله تمهیدات ویژه‌ای را برای رضایتمندی هرچه بیشتر زوار آن امام همام درنظرگرفته است.

شهردار منطقه ثامن از ابلاغ شرایط ویژه به پیمانکاران و افزایش ۳۵ درصدی نیروهای کارگر خدمات شهری برای روزهای پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: علاوه بر این ابلاغ، تعداد ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل زباله نیز افزایش می‌یابد.

نعمتی افزود: روزانه بیش از ۶٠ هزار مترمربع از خیابان‌های اصلی منتهی به حرم مطهررضوی بصورت مکانیزه و ۲۴ ساعته رفت و روب می‌شوند که برای این امر علاوه بر نیروهای پاکبان، ۴ دستگاه ماشین جاروب مکانیزه نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

او در تشریح دیگر اقدامات اداره خدمات و محیط زیست شهری شهرداری منطقه ثامن، تصریح کرد: مسیر تشرف زائران و عزاداران در خیابان‌های اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی همزمان با روز رحلت نبی اکرم (ص) و همچنین در روز شهادت امام رضا (ع)، با استفاده از ٢۵ دستگاه عطر افشان کارگذاشته شده در پیاده روها به صورت مکانیزه معطر خواهد شد.

شهردار منطقه ثامن با توجه به سردشدن هوا طی چند روز اخیر و احتمال وقوع بارندگی در روزهای آینده، به آماده سازی مجموعه ورزشی وحدت واقع در بولوار وحدت، جهت تامین اسکان اضطراری زائران در صورت نیاز اشاره کرد و گفت: دو دستگاه کانکس سرویس بهداشتی و حمام موقت در محوطه مجموعه ورزشی وحدت مستقر می‌شود و سیستم‌های گرمایشی آن نیز رفع نقص و راه اندازی خواهد شد.

نعمتی افزود:علاوه بر این ۷۵ دستگاه سقاخانه و آبسردکن با قابلیت ۳۲۰ شیر برداشت در سطح منطقه رفع نقص و راه‌اندازی می‌شود و به تانکر آبیاری پیمانکاران فضای سبز به منظور پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه احتمالی و تامین آب پشتیبان سرویس‌های بهداشتی نیز حالت آماده باش ابلاغ شده است.

او به افزایش فعالیت‌های واحد رفع سد معبر در این ایام، تصریح کرد: همزمان با نزدیک‌شدن به ایام شهادت امام رضا (ع)، تعداد نیروهای رفع سد معبر در شیفت‌های کاری افزایش یافته و شرایط ویژه نیز به آن‌ها ابلاغ شده است، فعالیت ۲۴ ساعته این واحد و جلوگیری از چادر خوابی و اتراق با خودروی ون و نیز جمع‌آوری موتور سیکلت‌ها از سطح پیاده‌روها و دوربرگردان‌های حرم مطهر با همکاری پلیس راهور از دیگر برنامه‌های واحد سدمعبر این معاونت برای تسهیل در امر تردد زائران و مجاوران رضوی است.

شهردار منطقه ثامن گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی ماه صفر محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور در اطراف حرم مطهر رضوی اعمال می‌شود، بنابراین علاوه بر نصب تابلوها و بنرهای اطلاع رسانی از وضعیت انسداد معابر و خیابان‌های اطراف حرم، حدود ۵۲۰۰ جای پارک شامل پارکینگ‌های موقت روباز، و پارکینگ‌های عمومی طبقاتی در اختیار شهروندان و زائران قرار خواهد گرفت.

نعمتی افزود: برپایی ایستگاه‌های واکس صلواتی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، خیاطی و ترمیم البسه، مشاوره و دیگر خدمات با توجه به تخصص داوطلبان خدمت، در کنار ایستگاه‌های صلواتی دارای مجوز صورت انجام می‌شود.

او تصریح کرد: یک ایستگاه صلواتی در مجاورت مسجد و حسینیه گدای علی (ع) در بولوار شهدای حج و با مشارکت خیران استان فارس و شهرستان جهرم و ایستگاهی دیگر به همت دانشجویان، شهروندان و بسیجیان استان‌های تهران، خوزستان و مازندران در حاشیه بولوار شارستان، بر پا خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

برچسب‌ها