کرمانشاه- در طی ۲ روز گذشته بازگشت در مرز خسروی بر عزیمت زائران به عراق پیشی گرفته و این نشان از استقبال زائران در کشور عراق از مرز خسروی برای برگشت به ایران است و دلیل آن هم راه های مناسب و تردد روان این مسیر است.

مرز خسروی شبانه روزی پذیرای زائران است/تدوام برنامه اسکان و پذیرایی

قدس آنلاین-گروه استان ها: بنا بر پیش بینی مسئولان در مدت ۲۴ ساعت آینده حداقل دو سوم زائران به کشور باز می‌گردند و لذا این موضوع هر لحظه بر ترافیک و ازدحام در این مرز دامن می زند.

گفتنی است  بیشترین زائرانی که مرز خسروی را برای عزیمت به عراق انتخاب می کنند از استان های شمالی و مرکزی کشورکه این زائران نزدیکی این مسیر و راههای ارتباطی مناسب به آن را به شهرها و استان های خود دلیل برگزیدن آن عنوان می کنند.

برپایی ۳۰ موکب در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی و ایجاد ظرفیت اسکان ۲۰ هزار زائر به صورت شبانه در کنار اماکن اقامتی مناسب و تلاش شبانه روزی ستاد اربعین و قرارگاه ویژه اربعین مستقر در مرز خسروی بر اینست تا راه بازگشت زائران را به میهن اسلامی تسهیل کنند.

پذیرش ۲۴ ساعته زائران

با وجود اینکه عزیمت به کشور عراق از طریق این مرز با محدودیت های زمانی روبروست و زائران فقط از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ همان روز اجازه تردد به سمت عراق را  دارند اما این محدودیت در راه بازگشت زائران از کشور عراق به میهن اسلامی وجود نداشته و بنا بر گفته استاندار کرمانشاه این گذرگاه به صورت شبانه روزی نسبت به پذیرش زائران برای بازگشت به کشور اقدام می کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تمام تلاش ها برای تسهیل بازگشت و اسکان و پذیرایی و هم چنین حمل و نقل زائران د دستور کار قرار دارد بیان کرد: د حال حاضر اتوبوس‌ به اندازه کافی و زیرساخت لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) و انتقال آن‌ها از مرز رسمی خسروی فراهم است.

هوشنگ بازوند در حاشیه بازدی از مرز به خبرنگاران گفت: زائران اربعین حسینی هیچ گونه نگرانی از بابت اتوبوس و همچنین آماده نبودن زیرساخت ها در مرز خسروی را نداشته باشند زیرا ما آمادگی کامل برای بازگشت زائران در این  مرز به کشور را داریم.

وی اظهارداشت: از صبح  روز جمعه تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی در جریان است و به ازای هر یک خروج از کشور، هشت تن از زائران از این مرز رسمی به کشور ورود داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زوار از این مرز رسمی فراهم شده است یادآور شد: عزیمت زائران از مرز رسمی خسروی به عراق تا ساعت ۱۶ است اما بازگشت زائران شبانه روزی است و محدودیتی برای بازگشت زائران نداریم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۶ گیت گذرنامه در مرز خسروی فعال است و بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی در کنار صدها دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون عراقی برای انتقال زائران را به بغداد و کربلای معلا و همین به مرز خسروی و بازگشت به کشورمان مستقر شده است یادآور شد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران فراهم شده و هیچ کمبودی در این رابطه وجود ندارد.

آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه روزانه هزاران نفر از زوار اربعین از مرز خسروی به کشور برمی‌گردند، از آماده‌باش حدود دو هزار دستگاه اتوبوس برای موج بازگشت زوار خبر داد.

فریبرز کرمی  با اشاره به این موضوع که موج ورود زوار به کشور از مرز خسروی تشدید شده، یادآور شد: روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر از این مرز وارد کشور می‌شوند و پیش‌بینی می شود این تعداد افزایش چشمگیری یابد.

وی از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زوار هم خبر داد و عنوان کرد: دو هزار دستگاه اتوبوس زوار را از مرز خسروی به نقاط مختلف کشور جابجا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد اتوبوس ۲۰۰ دستگاه آن مربوط به استان کرمانشاه و مابقی مربوط به سایر استان‌ها است که برای جابجایی زورا به مرز خسروی اعزام شده‌اند.

به گفته این مسئول، این اتوبوس‌ها به زواری که از مرز مهران به کرمانشاه می‌آیند هم ارائه خدمات دارند.

برچسب‌ها