سمنان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: سه کشتارگاه دام استان به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم و روش دفع فاضلاب آلاینده هستند و این اداره کل از طریق دستگاه قضا در حال پیگیری این موضوع است.

دفع فاضلاب در کشتارگاه های دام سمنان غیر استاندارد است

به گزارش قدس آنلاین؛ امیر عبدوس ابراز داشت: با بیان اینکه کشتارگاه‌های دام استان از استانداردهای لازم برخوردار نیست و ضرورت دارد برای جلوگیری از بروز مشکلات زیستی، استانداردها در کشتارگاه ها، رعایت شود، ادامه داد: اداره کل محیط زیست استان سمنان با معرفی کشتارگاه‌های دام متخلف به مراجع قضایی به دنبال رفع آلایندگی است.

وی یادآور شد: خون و اعضای داخلی دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های استان سمنان به وسیله لجن‌کش تخلیه و به مرکز دفن زباله استان منتقل می‌شود که انتقال خون و اعضای داخلی دام ذبح شده از ایجاد آلودگی در کشتارگاه جلوگیری می‌کند، اما این روش مورد نقد است و باید با ایجاد کشتارگاه صنعتی این روش حذف شود.

عبدوس خاطرنشان کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی خون تبدیل به پودر خون و اعضای داخلی دام ذبح شده تبدیل به خوراک دام می‌شود، اما در استان سمنان از محصولات فرعی ارزشمند در کشتار دام به دلیل صنعتی نبودن کشتارگاه‌ها استفاده نمی‌شود.

برچسب‌ها