دولت اسپانیا مخالفت خود را با درخواست رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا برای مذاکره درباره خشونت‌های اخیر اعلام کرد.

 مخالفت دولت اسپانیا برای مذاکره با رئیس دولت کاتالونیا

قدس آنلاین؛ در حالی که اعتراضات خشونت آمیز در ایالت کاتالونیا در مخالفت با رای دادگاه عالی اسپانیا مبنی بر حبس طولانی مدت ۹ نفر از رهبران جدایی طلب کاتالونیا همچنان ادامه دارد، دولت اسپانیا روز شنبه با درخواست رئیس دولت کاتالونیا برای مذاکره درباره تحولات اخیر مخالفت کرده است. پلیس نیز برای مقابله با اعتراضات جدید در این ایالت آماده شده است.

بارسلونا جمعه شب صحنه بدترین خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در دهه‌های اخیر بوده است. جوانان معترض که صورت‌های خود را پوشانده بودند، با مسدود کردن جاده‌ها اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله کردند و به زد و خورد با نیروهای امنیتی و پلیس پرداختند. نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن جوانان معترض، از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده‌اند.

"کویم تورا" رئیس دولت کاتالونیا در اظهاراتی گفت: خشونت، ماهیت مسالمت آمیز جنبش استقلال کاتالونیا را منعکس نمی‌کند و این ایالت خواستار مذاکره و گفتگو با مادرید است.

وی در جمع خبرنگاران افزود: ما از نخست وزیر موقت اسپانیا می‌خواهیم تا برای گفتگو به میز مذاکره بیاید.

در مقابل، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز گفت: "تورا" باید ابتدا قاطعانه خشونت‌ها و ناآرامی‌های اخیر را محکوم کند، اقدامی که تاکنون انجام نداده است. او باید با بسیاری از کاتالان‌ها که خواستار جدایی از اسپانیا نیستند، پیوند و ارتباط برقرار کند.

نخست وزیر موقت اسپانیا تاکید کرد: دولت مادرید بر این مساله پافشاری می‌کند که مشکل کاتالونیا، استقلال نیست، مساله‌ای که اتفاق نخواهد افتاد، چرا که این اقدام غیرقانونی است و اکثر کاتالان‌ها نیز خواستار چنین چیزی نیستند و به جای آن خواستار همزیستی هستند.

نتایج نظرسنجی ماه جولای نشان می‌دهد که میزان حمایت از استقلال کاتالونیا به پایین ترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده است. ۴۸.۳ درصد مردم کاتالونیا مخالف استقلال بوده و ۴۴ درصد از آن حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها