جمعیت هلال احمر اجرای "طرح همسفران خورشید ۶" را از امروز ۲۸ مهر همزمان با واپسین روزهای ماه صفر در سطح استان خراسان رضوی کلید زد.

اجرای طرح همسفران خورشید در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حاشیه بازدید از موکبهای اربعین حسینی مستقر در مرز دوغارون شهرستان تایباد، گفت: ۲۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد اورژانس در چارچوب اجرای طرح همسفران خورشید در شش مسیر ارتباط زمینی خراسان رضوی که پر رفت و آمدترین جاده‌های استان هستند مستقر شده‌اند.

اسماعیل بهمن‌آبادی شمار نیروهای فعال هلال احمر را در اجرای ششمین دوره طرح همسفران خورشید هزار و ۶۱۰ نفر اعلام و بیان کرد: پارسال در همین ایام هزار و ۴۶۴ نجاتگر، امدادگر، داوطلب و جوانان عضو جمعیت هلال احمر برای خدمت در اجرای طرح همسفران خورشید به مسافران و زائران بارگاه مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) فعالیت داشتند که این تعداد امسال ۱۰ درصد بیشتر شده است.

وی افزود: با توجه به آغاز حرکت کاروانهای زائران پیاده رضوی از استانهای همجوار خراسان رضوی به سمت مشهد، در این ایام ۲۴ گروه عملیاتی جمعیت هلال احمر از ۱۶ استان کشور به کمک گروههای امدادی خراسان رضوی آمده‌اند.

معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین گروه بزرگ امدادی هزار و ۳۰۰ نفره شامل کادر بهداشت و درمان اعم از پزشک و پرستار و نیز نجاتگر با استقرار در مشهد نیازهای زائران و مسافران را ورودی در جاده‌های منتهی به مشهد پاسخ می‌دهد.

وی گفت: ۱۰۳ پایگاه سیار امداد و نجات و چندین قرارگاه نیز در چارچوب طرح همسفران خورشید توسط شعب جمعیت هلال احمر برای ارایه خدمات به زائران رضوی در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی مستقر شده‌اند.

بهمن‌آبادی افزود بر اساس پیش‌بینها افزون بر ۵۰۰ هزار نفر در طول روزهای پایانی ماه صفر در قالب کاروانهای زائران پیاده رضوی از سراسر خراسان رضوی و استانهای همجوار وارد مشهد مقدس می‌شوند. در همین چارچوب چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز با استفاده از انواع وسیله نقلیه برای تشرف به حرم منور امام رضا(ع) و شرکت در آیینهای سوگواری آخر ماه صفر عازم مشهد هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها