مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر مشهد گفت: یک واحد صنعتی مستقر در این شهرک ۶۰ درصد پلاتین‌های مورد نیاز بیمارستان‌های کشور را تامین می‌کند.

۶۰ درصد پلاتین‌های مورد نیاز بیمارستان‌های کشور در مشهد تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد خوشحال افزود: واحدهای صنعتی دانش بنیان و توانمند متعددی در این شهرک مستقر هستند که قابلیتهایشان مغفول مانده و کمتر در مورد توانمندی هایشان اطلاع‌رسانی شده است.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک فناوری‌های برتر با مهندسی معکوس، برخی قطعات الکترونیکی را ساخته و آنها را بومی سازی کرده اند تا کشور را از نیاز به این قطعات بی نیاز کنند.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری‌های برتر گفت: لامپ های ال. ای. دی و سلول های خورشیدی از جمله فناوری هایی است که توسط یکی از واحدهای تولیدی در این شهرک ساخته می شود.

خوشحال افزود: ۲۷۵ واحد صنعتی در شهرک ۱۶۰ هکتاری ماشین سازی و فناوری های برتر مستقر است که از این تعداد ۲۱۰ واحد صنعتی، بزرگ و کمتر از ۱۰ واحد، دانش بنیان هستند.

وی اضافه کرد: ۱۵ درصد از کل واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری های برتر فعال نیستند که یا تعطیل هستند یا هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها