«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا که از تشدید حملات هوایی علیه طالبان خبر داده بود، برای نخستین بار در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد.

 سفر غیرمنتظره وزیر دفاع آمریکا به افغانستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،  «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده برای نخستین بار از منصوب شدنش به این سمت، در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد.

وی اواخر خردادماه سالجاری پس از آن‌که «پاتریک شاناهان» به دلیل آنچه دلایل خانوادگی عنوان شد از سرپرستی وزارت دفاع آمریکا استعفا کرد، از سوی دونالد ترامپ به‌عنوان جایگزین وی منصوب شد.

از زمان استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا در پایان سال 2018 (اوایل دی‌ماه 97)، این وزارتخانه توسط شاناهان و اسپر به‌عنوان سرپرست اداره می‌شد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا چندی قبل گفت که پس از فروپاشی گفت‌وگوها با طالبان آمریکا حملاتش را علیه طالبان افزایش داده است.

وی اظهار داشت: افزایش حملات هوایی در افغانستان به دستور ترامپ و در نتیجه تشدید حملات طالبان در این کشور صورت گرفته است.

این نخستین اظهارات عمومی پنتاگون درباره تشدید حملات هوایی آمریکا در افغانستان بود و به گفته اسپر این حملات «بطور قابل توجهی» افزایش یافته است.

ترامپ هفتم سپتامبر سالجاری میلادی در توئیتی از لغو دیدار مخفیانه با طالبان در کمپ دیوید و همچنین گفت‌وگوها با این گروه خبر داد.

وی دلیل آن را کشته شدن یک نظامی آمریکایی در حمله طالبان عنوان کرد.

اسپر ضمن خودداری از ارائه جزئیات درباره تشدید عملیات نظامی آمریکا در افغانستان گفت که این عملیات شامل حملات هوایی و زمینی می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/.

برچسب‌ها