۱۸۰ مدرسه در کلانشهر مشهد طی ایام پایانی ماه صفر از زائران پیاده علی بن موسی الرضا (ع)میزبانی می کنند.

 میزبانی ۱۸۰مدرسه مشهد از  زائران ایام پایانی ماه صفر

به گزارش قدس آنلاین، رئیس ستاد اسکان و خدمات رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی  گفت: خدمات رسانی به زائران در این ایام یکی از اقدامات و برنامه های سالانه این اداره کل است.

حسین شادکام افزود: در حوزه اسکان زائران در دهه آخر صفر در استان سه نوع خدمت به زائران ارائه می شود که نخستین آن فراهم شدن امکان اسکان برای مسافران و فرهنگیان است.

وی ادامه داد: آماده سازی ۱۴۰ مدرسه برای اسکان زائران پیاده و خدمات رسانی به گروه هایی که در قالب زائر پیاده وارد می شوند از خدماتی است که در این ایام ارائه می شود.

رئیس ستاد اسکان و خدمات رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر این تعداد مدرسه، تعداد ۴۰ مدرسه به زائران پیاده خدمات دهی می کنند به این شکل که علاوه بر اسکان زائران، مجموعه مدیر مدرسه، همکاران، اولیاء و دانش آموزان نیز در امر پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اعم از تامین وعده های غذایی، خدمات در حوزه های مختلف، حمل و نقل و برنامه های فرهنگی فعالیت می کنند.

شادکام افزود: این ۴۰ مدرسه و خدمت رسانی اولیای مدرسه و دانش آموزان در آن در قالب طرح گام های عاشقی فعالیت می کنند که فلسفه برگزاری این طرح تربیت دانش آموزان در تمامی ساحت ها و خارج شدن از تربیت صرف آموزشی است.

وی ادامه داد: اقامت زائران پیاده در مدارس آماده شده از ظهر چهارم تا ظهر هفتم آبان ماه انجام می شود و  با توجه به پیش بینی ورود ۵۰۰ هزار نفر زائر پیاده در روزهای پایانی ماه صفر به مشهد پیش بینی شده است که حدود ۶۰ درصد این شمار در مدارس آماده سازی شده اسکان داده شوند.

استان خراسان رضوی دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه و حدود یک میلیون و ۳۰۰ دانش آموز است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها