اکنون با گذشت بیش از ۱۸ سال از حملات ۱۱ سپتامبر، ارتش آمریکا توانایی‌های خود را برای کارآمدی بیشتر در مبارزه علیه تروریسم بهبود بخشیده است‌. با این حال، در بین مردم [آمریکا] این توانایی‌ها چندان به رسمیت شناخته نشده است. واقعیت آنست که سیاست گذاران ایالات متحده و متحدان آن نمی توانند به سادگی دستور کشتار یا اسارت (در عملیات ضد تروریسم) صادر کنند.در واقع برای مقابله با تروریسم باید اقدامات گسترده‌تری انجام شود.

موتور محرک ایجاد نسل بعدی گروه‌های تکفیری

قدس آنلاین؛ ایالات متحده درگیر یک کمپین ضد تروریستی شدید شده است. این مبارزه از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ سال گرفت و قبلا با عنوان جنگ جهانی علیه تروریسم (GWOT) شناخته می‌شداکنون با گذشت بیش از ۱۸ سال از حملات ۱۱ سپتامبر، ارتش آمریکا توانایی‌های خود را برای کارآمدی بیشتر در مبارزه علیه تروریسم بهبود بخشیده است‌. با این حال، در بین مردم [آمریکا] این توانایی‌ها چندان به رسمیت شناخته نشده استواقعیت آنست که سیاست گذاران ایالات متحده و متحدان آن نمی توانند به سادگی دستور کشتار یا اسارت (در عملیات ضد تروریسم) صادر کنند.در واقع برای مقابله با تروریسم باید اقدامات گسترده‌تری انجام شود.

ایدئولوژی و روایات ، و همچنین نارضایتی های مشروع ، این مسئله را دامن زده است. تروریسم پدیده‌ای جهانی ، به ویژه با نسل نوظهور آن- در عرصه جامعه شناسی است‌برای ارزیابی روندهای آینده و ویژگیهای جهادگرایی سلفی در نسل Z یا Gen Z ( افرادی که بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۱۲ به دنیا آمده‌اند)، یک رویکرد چند رشته‌ای که شامل مطالعات امنیتی و تروریسم است اتخاذ می‌شودرشد کودک به علاوه تحلیل داده های نظرسنجی ، طبقه‌بندی مطالعه در گروه‌های هر نسل به عنوان واحدی از تجزیه و تحلیل به ما امکان بررسی تفاوت های مختلف را می‌دهد. تجارب سازنده، رویدادهای جهانی، فناوری، اقتصادی و اجتماعی، پویایی جامعه و بررسی چرخه زندگی و روند پیری کمک خواهد کرد تا دیدگاه افراد نسبت به آن شکل بگیردآشنایی منحصر به فرد افراد با فناوری، پیامدهای عمیقی بر تعاملات اجتماعی، شناختی، رشد روانشناختی و جهان بینی‌ها گذاشته است.

حال که گروه مطالعاتی خود را تعریف کرده ایم ، باید همچنین مفهوم سلفی-جهادی را نیز تعریف کنمشیراز ماهر به عنوان یک محقق مطالعات اسلامی اظهار می‌دارد ، سلفیسم یک اسلامگرایی ناهمگن است‌. جنبشی که "به پیشرفت از طریق رگرسیون اعتقاد دارد، ما یی که با احیای اسلام زندگی کاملی تحقق یافته است‌درک بازگشت به جامعه اولیه مسلمان به عنوان الگویی ایده آل برای اصلاح دنیای مدرن، تقریباً سخت نیست. اسلام گرایان فوق محافظه کاری که درگیر در اقدامات اجتماعی - سیاسی هستند و بیشتر بر وحدت امت مطلق تأکید دارند، مخالف اصلی این ایده هستند. توحید و رد جایگزین اسلامی رخدادها بدعت‌ (bid‘a) شناخته می‌شود. علاوه بر این ، سلفی های جهادی کسانی هستند که برای تحمیل این آرمان در جوامع خود و سراسر جهان مبارزه مسلحانه را عهده می گیرندچشم اندازهای آینده برای مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز، رابطه عمیقی با فناوری خواهد داشت، چرا که فناوری در حال حاضر رادیکالیزه کردن آنلاین را تسهیل می کند. نسل بعدی سلفی های جهادی، می توانند از فناوری برای مقابله با تبلیغات شدید افراطی استفاده کنند و فرصت هایی را برای تعامل آنلاین و هدفمند ایجاد کنند.

با وجود جمعیت آسیب پذیر جوانان سنی، هوش مصنوعی (AI) در محدود کردن این تبلیغات به کمک فضای مجازی آمده است. در واقع هوش مصنوعی به صورت آنلاین محتوای تروریستی را در فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی شناسایی می‌کندامروزه رسانه‌های اجتماعی در بین نسل Z ، محبوبیت زیادی دارد و تبلیغات آنلاین به احتمال زیاد مورد توجه آن ‌ها قرار خواهد گرفتمحقق علوم سیاسی عمر عاشور سه موضوع را برای کنترل استفاده هدفمند تروریست‌ها از شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد کرده است: ۱همه ابعاد خشونت و افراط‌گرایی را به طور جامع بپوشانید (یعنی روانشناختی ، سیاسی ، تاریخی، کلامی و ابزاری۲اعضای سابق که از عضویت در این گروه‌ها پشیمان شده اند را به طور گسترده تبلیغ کنید مانند گروههای مذهبی مستقل ۳)ترویج و تبلیغ پیام‌های مخالف با افراط‌گرایی از طریق رسانه های گوناگون.

برچسب‌ها