داروی نانوامولسیون تزریقی دامی طولانی اثر ویتامین AD۳E از تولیدات شرکت داروسازی نصر فریمان توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

رونمایی از جدیدترین داروی تزریقی دامی کشور در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از تولیدات داروهای تزریقی دامی شرکت داروسازی نصر فریمان اظهار کرد: حوزه داروهای دامپزشکی و طیور یک حوزه فوق العاده پول ساز و درآمدزاست.

وی افزود: شرکت داروسازی نصر فریمان جزو شرکت های مهم ما در کشور به شمار می رود و ظرفیت خوبی در این شهرستان فراهم کرده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به میزان واردات بالا و وابستگی در حوزه داروهای دامی و غذا، تصریح کرد: برای کاهش وابستگی در این حوزه نیاز است تا مبحث سرمایه‌گذاری مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی توس و مرکز رشد فرهنگی وابسته به پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی، اظهار کرد: هم اکنون ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت می کنند، ضمن اینکه مسئولان این استان به خوبی حوزه دانش بنیان را می شناسند.
ستاری با اشاره به بازدید خود از روند احداث کارخانه نوآوری مشهد، تصریح کرد: این مرکز یک نوآوری بزرگ برای شهرهای کشور خواهد بود و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد، از طرفی کارخانه نوآوری یک مدل توسعه برای شهر است و عناوینی همچون «شهر نوآور و هوشمند» از چنین مدل توسعه ای بهره می گیرند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مشهد می تواند برای اداره شهر با استفاده از ظرفیت های جوانان به سمت یک شهر هوشمند، فناور و نوآور حرکت کند. 
ستاری با اشاره به نحوه حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: سال گذشته بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ها به شرکت های دانش بنیان کشور پرداخت شد، همچنین صندوق نوآوری به همراه مجموعه های دیگر حمایت هایی انجام دادند که تا پایان سال گذشته این رقم به ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.
وی ادامه داد: در قالب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بیش از ۱۴۰ مورد خدمات به شرکت ها در حوزه صادرات، تسهیلات مالی، معافیت سربازی استارتاپ ها، معافیت مالیاتی، گمرکی و بیمه ارائه شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: شرکت های دانش بنیان با وام شکل نمی گیرند، بلکه سرمایه گزاری خطر پذیر باعث توسعه استارتاپ ها و این شرکت ها می شود.

منبع: استانداری خراسان رضوی 

برچسب‌ها