رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات سراسری کانادا، در پیامی توئیتری به «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کنونی این کشور پیروزی در انتخابات را تبریک گفت.

ترامپ، پیروزی در انتخابات را به «ترودو» تبریک گفت

قدس آنلاین؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توئیتر شخصی خود به انتخابات سراسری کانادا و پیروزی نخست‌وزیر این کشور در آن واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «به جاستین ترودو به خاطر پیروزی عالی‌ و بردی که به سختی برای آن جنگید، تبریک می‌گویم. به کانادا بخوبی خدمت شده است. آماده کار کردن با شما برای بهبود و پیشرفت کشورهایمان هستم».

این پیام توئیتری ترامپ، واکنش او به چهل‌وسومین انتخابات سراسری در کانادا بود که دیروز برای تعیین دولت آینده و نخست‌وزیر جدید این کشور برگزار شد؛ انتخاباتی که نتایج اولیه آن از پیروزی جاستین ترودو نخست‌وزیر کنونی و دو دوره شدن نخست‌وزیری او حکایت دارد.

رقابت اصلی در این انتخابات بین دو حزب اصلی لیبرال به رهبری ترودو و حزب محافظه‌کار به رهبری «اندرو شییر» بوده اما طبق گزارش‌ رسانه‌ها و مقام‌های کانادایی، نخست‌وزیر لیبرال کانادا توانست به پیروزی برسد.

برای اینکه یک حزب در انتخابات سراسری کانادا پیروز شود، باید در حداقل ۱۷۰ منطقه انتخاباتی بیشترین آراء را داشته باشد. پیش از آغاز رأی‌گیری، نظرسنجی دستگاه رسانه‌ای دولتی کانادا پیش‌بینی کرده بود این انتخابات منجر به تشکیل دولت اقلیتی خواهد شد و حمایت‌ها از دو حزب بزرگ این کشور کمتر از ۳۳ درصد می‌شود.

رسانه‌هایی از قبیل «گاردین» با اشاره به نتایج انتخابات کانادا گزارش دادند، ترودو برای دومین بار در انتخابات فدرال کانادا پیروز شد اما او نتوانسته اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را به دست آورد و حالا برای پیش بردن مواضع خودش به ائتلاف با احزاب کوچک نیاز دارد.

با مشخص شدن آرای ۳۰۴ حوزه انتخابیه در انتخابات سراسری کانادا، حزب لیبرال ترودو توانسته ۱۴۶ کرسی را کسب کند و چاره‌ای جز ائتلاف با دیگر احزاب به منظور تشکیل کابینه ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها