گیلان- معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۶۹۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر شدند، گفت: در راستای مبارزه با پدیده کشت و تولید تاکنون ۲۹۵۲ بوته تریاک، ۱۶۰۴ بوته شاهدانه، ۷۸ کیلوگرم گراس در استان امحا و همچنین ۶۳۵ نفر در این مورد دستگیر شدند.

 دستگیری بیش از ۱۷ هزار سوداگر مرگ در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ، سرهنگ حسین حسن‌پور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر همواره یکی از اولویت های پلیس است، اظهار کرد: معضل مواد مخدر همواره یکی از مهم ترین تهدیدات برای حال و آینده بوده است و منشا بسیاری از جرائم نظیر سرقت های خرد است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد سارقان به اعتیاد مبتلا هستند، افزود: امروز قاچاق مواد مخدر به صورت لشکرکشی یا مسلحانه انجام نمی گیرد بلکه به صورت پنهانی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه افزایش کشت و تولید مواد صنعتی آمار نگران کننده ای است، گفت: امسال طی هفت ماه گذشته ۱۲۹ کیلوگرم هروئین با افزایش ۳۵ درصدی و ۴۹ کیلوگرم شیشه با ۱۳۹ درصد رشد، در استان کشف شده و پلیس در این عرصه با سوداگران مرگ به صورت قاطع برخورد می کند.

سرهنگ حسن پور بیان کرد: طی هفت ماهه گذشته ۱۷۷۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ۵۶ باند دستگیر شد. همچنین تاکنون ۱۷ هزار و ۶۹۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

وی در خصوص اقدامات قاطع با مقابله با کشت خشخاش در استان گفت: در راستای مبارزه با پدیده کشت و تولید تاکنون ۲۹۵۲ بوته تریاک، ۱۶۰۴ بوته شاهدانه، ۷۸ کیلوگرم گراس در استان امحا شده و همچنین ۶۳۵ نفر در این مورد دستگیر شدند.

برچسب‌ها