گیلان- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز فصل مهاجرت و کوچ پرندگان مهاجر از سیبری به سمت تالاب‌های این استان خبر داد و گفت: این پرندگان برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان فرود آمده‌اند.

مهاجرت پرندگان از شمال اروپا و سیبری به تالاب‌های گیلان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، ساسان اکبری‌پور با بیان اینکه هر ساله در همین حوالی پرندگان مهاجر از سمت شمال اروپا و سیبری برای زمستان‌گذرانی به گیلان مهاجرت می‌کنند اظهار داشت: سالانه چیزی حدود ۷۰ گونه از انواع پرندگان مهاجر به تالاب‌های مختلف گیلان واقع در مناطق شرقی و غربی استان وارد می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه پرندگان مهاجر تا اواخر اسفند در تالاب‌های این استان ماندگار هستند عنوان کرد: تالاب‌های بین‌المللی انزلی، پارک  ملی  بوجاق، امیرکلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سلکه صومعه‌سرا از جمله تالاب‌هایی در گیلان هستند که از پرندگان مهاجر میزبانی می‌کنند.

اکبری‌پور امکان حضور بیش از ۲۰۰ هزار پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر در گیلان را از قابلیت‌های ارزشمند تالاب‌های این استان خواند و تصریح کرد: خوتکای پرسفید، کاکایی، مرغابی، باکلان، لک لک، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و پلیکان از مهمترین پرندگان مهاجری هستند که هرساله به تالاب‌های گیلان کوچ می‌کنند.

وی گیلان را به علت دارا بودن زیستگاه‌های مناسب، دارای پرندگان شکاری بسیار پرارزشی دانست و گفت: در راستای حفظ و حراست از تالاب بین‌المللی انزلی و جلوگیری از پدیده تالاب‌خواری که در چند سال اخیر در گیلان شاهد بروز آن هستیم یگان حفاظت محیط زیست استان با تمام توان خود با این پدیده مبارزه می‌کند.

برچسب‌ها