گیلان- مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: میزان افزایش ظرفیت برق گیلان در بخش فوق توزیع حدود ۱۹ درصد یعنی ۴ برابر متوسط ۱۰ ساله است.

ظرفیت برق گیلان در بخش فوق توزیع ۱۹ درصد رشد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای گیلان ، عظیم بلبل‌آبادی در سمینار شناسایی نقاط آسیب‌پذیر شبکه هوشمند برق و ارائه راهکارهای دفاعی مبتنی بر پدافند غیرعامل در رشت اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت برق منطقه‌ای گیلان تامین انرژی برق پایدار است و در این راستا بالابردن ضریب اطمینان و کاهش آسیب‌پذیری شبکه برق بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به استفاده از تجهیزات موجود جهت تداوم ارائه چرخه خدمات گفت: در گیلان پس از برف سنگین در سال‌های گذشته، برای رساندن خدمات به وضعیت مطلوب از ۳ شرکت معتبر کشوری جهت تحلیل علل بروز حوادث و راهکارهای بالابردن امنیت شبکه کمک گرفتیم.

وی با بیان اینکه شرکت برق‌منطقه‌ای گیلان در ۳ بازه زمانی حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه برای شبکه در حال بهره‌برداری صرف کرده است تصریح کرد: تا به امروز توانستیم یک چهارم یعنی ۱۱ میلیارد تومان از این پروژه‌ها را در راستای اصلاح شبکه و بالابردن امنیت و کیفیت خدمات به بهره‌برداری برسانیم.

بلبل‌آبادی خاطرنشان کرد: بعد از برف سال ۹۶، ۸۰ درصد از برق منطقه متاثر از شرایط جوی بود و طبق بررسی‌ها شاهد بودیم خروج ترانسفورماتورها در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ حدود ۹۴ درصد و بی‌برقی خطوط انتقال و فوق توزیع نیز ۸۳ درصدی کاهش داشت و میزان انرژی توزیع نشده و خاموشی‌ها حدود ۹۸ درصد کم شد.

وی با اشاره به ایده شرکت برق منطقه‌ای گیلان که برای نخستین بار در کشور اجرا شد بیان کرد: از ظرفیت آزاد تجهیزات در حال بهره‌برداری استفاده حداکثری کردیم و با بکارگیری این ایده موفق شدیم ۷۰ درصد در زمینه استفاده از ظرفیت‌های مورد نیاز خود در سطح استان گیلان صرفه‌جویی کنیم و اگر این ایده اجرایی نمی‌شد در پیک مصرف تابستان امسال با چالش‌هایی روبه‌رو بودیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از اضافه شدن ۵۷۰ مگاولت به ظرفیت انتقال و فوق توزیع این شرکت از ابتدای سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: این میزان معادل ۸.۲ درصد از ظرفیت استان گیلان بوده و بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان بار مالی این پروژه‌ها است.

بلبل‌آبادی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته میانگین ظرفیت پست‌های انتقال استان گیلان ۵.۳ بود عنوان داشت: هم‌اکنون این ظرفیت به ۸.۲ درصد رسیده است همچنین میزان افزایش ظرفیت در بخش فوق توزیع حدود ۱۹ درصد است که ۴ برابر متوسط ۱۰ ساله است.

برچسب‌ها