خوزستان- نخستین جلسه هیات رئیسه پارلمان زنان خوزستان، با حضور مدیر کل امور بانوان و بررسی اهداف آن برگزار شد.

نخستین جلسه هیات مدیره مجمع مشورتی بانوان خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  سیده فرانک موسوی  مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان صبح امروز ۳۰ مهر ماه در اولین جلسه هیات مدیره مجمع مشورتی بانوان  با تاکید بر اینکه ممکن است مقاومت های  زیادی بر سر راه فعالیت زنان شکل بگیرد اظهار کرد: در نهایت جامعه  به ظرفیت ها و شایستگی های زنان پاسخ داده و جایگاه آن را می پذیرد.

موسوی با اشاره به اینکه عرف جامعه متناسب با توسعه باید اصلاح شود، گفت:همه سنت ها بد نیستند اما زنان همگام با سنت های صحیح و اصلاح سنت های دیگر باید جایگاه خود را کسب کنند و مجمع مشورتی آغازی برای قرار گرفتن در این مسیر است. مطالبه های بانوان کلی و در سطح کلان بوده که از اختیارات ماخارج است و ما باید بتوانیم شیوه مطالبه گری را به بانوان آموزش دهیم.

وی  افزود: همین موضوع باعث شد اکثر جلسات خروجی مفید نداشته باشند و تصمیم گیری بر این اساس باشد که نگاه تخصصی تری به حوزه بانوان داشته باشیم، در حوزه زنان ضعف های زیادی وجود دارد که امیدواریم با تشکیل مجمع مشورتی زنان و استفاده از ظرفیت نخبگان و پیشکسوتان و فرهیختگان، مسائل این حوزه طرح و مرتفع شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان یادآور شد: تلاش بر این است مجمع مشورتی زنان اتاق فکری باشد تا بر اساس اسناد بالادستی به ارتقای جامعه زنان و تقویت زنان فعال و استیفای حقوق آنها کمک کند و در پست های مدیریتی بکارگیری شوند و در کنار آن با مطالعات متعدد توانمندی های بانوان را بررسی کنیم و طرح هایی را پیاده کنیم که متناسب با اقشار مختلف بانوان باشد.

موسوی اهداف این مجمع را برقراری عدالت جنسیتی، تقویت سرمایه اجتماعی در حوزه زنان، شناسایی و معرفی ظرفیت های زنان و افزایش نقش آنها در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم‌گیری عنوان و ارکان آن را مجمع مشورتی زنان استان شامل مجمع عمومی، هیات رئیسه (که امروز تشکیل شده) و کمیسیون های تخصصی برشمرد.

گفتنی است؛ مجمع مشورتی زنان استان بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و برنامه توسعه ششم کشور، در استان تشکیل شده و در سال ۹۷ در کارگروه زنان و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است و ۹ عضو هیات رییسه آن طی انتخابات استانی پیش از این انتخاب شده اند. 

برچسب‌ها