سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد که ترکیه برای ادامه حضور در خاک سوریه باید از دمشق مجوز بگیرد، نه از مسکو.

مسکو: ترکیه برای حضور در سوریه باید از دمشق مجوز بگیرد

به گزارش قدس آنلاین به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پسکوف گفت: «تنها مقام‌های سوری هستند که می‌توانند به ترکیه اجازه دهند که در این کشور حضور نظامی داشته باشد، نه ارتش روسیه.»

پسکوف همچنین گفت در دیدار امروز میان رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه مسئله مناقشات اخیر میان واشنگتن و آنکارا مورد بررسی قرار می‌گیرد. سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیش‌بینی کرد که دیدار وی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه «طولانی و پیچیده» باشد. وی گفت پوتین می‌خواهد در دیدار با اردوغان از جزئیات طرح ترکیه در مورد سوریه اطلاع یابد.

سخنگوی کرملین در مورد پیشنهاد وزیر دفاع آلمان برای تشکیل یک «منطقه امنیتی» در مرز ترکیه و سوریه تحت نظارت نیروهای بین‌المللی هم اظهار نظر کرد و گفت: «این ایده جدیدی است که مطرح شده و باید مورد موشکافی قرار گیرد.»

روز دوشنبه «آنگرت کرامپ کارنبائور» وزیر دفاع آلمان از پیشنهاد این کشور برای تشکیل یک منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه خبر داد.

وی گفت این پیشنهاد را در نشست روز پنج‌شنبه وزرای دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به صورت رسمی مطرح می‌کند. 

ترکیه از دو هفته پیش به بهانه «مقابله با تروریست‌ها» و «ایجاد منطقه‌ای امن برای اسکان آوارگان سوری» در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه عملیات نظامی آغاز کرده است. دمشق این عملیات را محکوم کرده و آن را اشغالگری خوانده است. با این حال، آنکارا شبه نظامیان کرد را تهدیدی برای خود خوانده و تأکید کرده که قصد دارد مناطق مرزی را از گروه‌های وابسته به «پ‌ک‌ک» پاکسازی کند.

برچسب‌ها