بجنورد-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: قریب به ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم ولایی و مومن خراسان شمالی در قالب ۹۳ کاروان در مسیر پیاده روی به مقصد مشهد مقدس شرکت کردند.

۹۳ کاروان از خراسان شمالی راهی مشهد مقدس شدند

به گزارش قدس آنلاین؛ عظیم آسوده اظهار کرد: امسال شاهد رشد چشمگیر موکب‌های مسیر میقات الرضا(ع) بوده‌ایم که اکثریت آنان به صورت مردمی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد میهمان نوازی مردم روستاها و شهرهای بین مسیر به سبک مردم عراق در اربعین حسینی بوده‌ایم٬ خاطرنشان کرد: فرهنگ زیبای مهمان نوازی در اربعین در مسیر پیاده روی امام رضا(ع) نیز مشاهده می‌شود و مردم روستاها و شهرها زائران را میهمان منازل خود می‌کنند.

وی افزود: اداره اوقاف نیز ۶ موکب در مسیر زائران برپا کرده است که بحث اسکان، پذیرایی غذایی گرم، درمان و توزیع آب و میوه را در برنامه خود دارد.

مدیرکل اوقاف با بیان اینکه همچنان امکانات تا نقطه مطلوب فاصله دارد٬ گفت: امیدواریم در آینده مدیران راهداری استان بتوانند با ریختن آسفالت در شانه خاکی جاده، مسیری را به عنوان مسیر زائر راه اندازی کنند، چراکه نبود این مسیر باعث شده تا زائران از حاشیه جاده تردد کنند که این خود زمینه خطرات را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها