معترضان لبنانی در هفتمین روز تظاهرات مسالمت‌آمیز، خواستار اعتصاب عمومی در سراسر کشور شدند.

 روز هفتم تظاهرات در لبنان؛ دعوت به اعتصاب سراسری

قدس آنلاین؛ تظاهرات لبنان امروز (چهارشنبه) وارد هفتمین روز شد و تظاهرات‌کنندگان به اعتصاب عمومی در تمام نقاط این کشور دعوت کرده‌اند.

دعوت به اعتصاب سراسری در شرایطی در حال انتشار است که زندگی عادی و ارائه خدمات عمومی در بیروت و برخی شهرهای آن طی یک هفته اخیر مختل شده است.

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، علی‌رغم دعوت ارتش لبنان به عدم بستن مسیرها و تلاش‌های نیروهای امنیتی برای باز کردن آنها، همچنان دهها مسیر در این کشور بویژه در بیروت بسته است.

معترضان همچنان در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرهای بزرگ لبنان در شمال مانند طرابلس و جنوب مانند صور تجمع و اعلام کرده‌اند، طرح تصویب شده هیأت دولت را قبول ندارند.

در ادامه این گزارش آمده، با ادامه تظاهرات و گسترده دایره آن طرف‌های سیاسی در لبنان تلاش می‌کنند از شدت آن بکاهند. در همین ارتباط منابع لبنانی اعلام کردند «میشل عون» رئیس‌جمهور با رسانه‌های داخلی این کشور تماس داشته و خواستار توقف پوشش مستقیم تظاهرات مذکور شده است؛ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیز از تماس‌های نهاد ریاست‌جمهوری لبنان در همین باره خبر دادند.

هیأت دولت لبنان دوشنبه هفته جاری طرح نجات «سعد الحریری» نخست‌وزیر را تصویب کرد و با گنجاندن بندهای بسیاری در آن سعی کرد فتیله تظاهرات را پایین بکشد اما معترضان اعلام کرده‌اند این طرح آنها را راضی نمی‌کند ..==.

معترضان لبنانی دیشب بیانیه‌ای جدیدی را صادر کردند و ضمن تأکید بر ادامه تظاهرات خود، خواستار برکنار دولت سعد الحریری و تشکیل یک دولت نجات ملی شدند.

برچسب‌ها