زنجان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت:آمار و اطلاعات دارایی یک کشور است که باید از این دارایی در مسیر درست استفاده کرد.

خودکفایی به منزله توسعه نیست

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین شهرام طهماسبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در نشست خبری روز چهارشنبه گفت:بر اساس آمار منتشر شده، نرخ بیکاری  استان در فصل گذشته ۵.۲ درصد است که نسبت به میانگین کشور پایین است.

طهما سبی با اشاره به اینکه  باید نتایج آمارها در شاخص‌های سالیانه بررسی شوداضافه کرد: مشاغل فصلی در نرخ اشتغال فصلی تاثیر بالایی دارد و  این مهم سبب می‌شود که نرخ اشتغال فصلی قابلیت اتکای چندانی نداشته باشد.

 وی ادامه داد: دولت با سیاست‌های خود سر و سامانی به اشتغال داده که تا نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد.

وی افزود: هدف از آمارها پیشبرد اهداف توسعه‌ای بوده و توسعه وضعیتی است که دولت‌ها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند، توسعه منجر به رضایت و شادی در افراد جامعه می‌شود و در لفظ بهتر توسعه یک فرآیند و یا یک گذار است و برای رسیدن به توسعه باید برنامه و راهبرد در نظر گرفته شود.

طهماسبی با یاد آوری این نکته که در توسعه نمی‌توان خود را با خود مقایسه کرد  و خودکفایی نیز سبب رسیدن به توسعه نمی‌شود اظهارداشت: در این حالت ارتباط با دنیای خارج قطع شده و کشور نمی‌تواند از مزیت‌های نسبی خود در راستای تولید ثروت استفاده کند.

وی یادآور شد: برای رسیدن به توسعه حکمرانی خوب، مطلوب است و بدون آن توسعه محقق نمی‌شود و حکمرانی برای رسیدن به اهداف خود نیازمند برنامه‌ریزی است که این مهم نیز خود در گرو داشتن آماری متقن و دقیق است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه آمار و داده‌ها ثروت یک کشور است، گفت: باید این دارایی درست استفاده شده و در اختیار قرار گیرد و همه این موارد لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع‌رسانی جامع و موثربا آمارهای رسمی هستند ابرازداشت: دستگاه‌ها باید با ارائه تحلیل‌های تبیینی در راستای افزایش و فرهنگ آماری و جلب اعتماد عمومی اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها