مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: یک هزار و ۳۵۰ پایگاه غربالگری تنبلی چشم از ابتدای آبان ماه در مهدهای کودک خراسان رضوی فعال شده است.

یک هزار و ۳۵۰ پایگاه غربالگری تنبلی چشم در خراسان رضوی فعال شد
 
به گزارش قدس آنلاین ،  حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از خانه‌های کودکان و نوجوانان شهرستان سبزوار، گفت: در این پایگاه‌ها طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان سه تا ۶ ساله اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: برخی کودکان بطور مادرزادی یا از بدو تولد دارای نقص در بینایی می‌شوند که خود یا خانواده‌ها متوجه آن نمی‌شوند بنابراین مراجعه به این مراکز سبب جلوگیری از نابینایی پنهان در کودکان می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در صورتی که کودک از یک چشم کم بینا بوده و اختلاف دید داشته باشد و در سنین کودکی درمان نشود، کم بینایی وی دایمی می‌گردد.

پوریوسف با بیان اینکه کودکان در سنین رشد هستند و دید چشم آن‌ها مدام تغییر می‌کند، افزود: خانواده‌ها در صورتی که پارسال به پایگاه غربالگری تنبلی چشم مراجعه داشته اند امسال نیز باید به این پایگاه‌ها مراجعه نمایند.

او با بیان اینکه پارسال ۲۴۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در این استان مورد معاینه بینایی قرار گرفتند، تصریح کرد: غربالگری تنبلی چشم در مهدهای کودک حاشیه شهرها و روستاها رایگان است.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها