گیلان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: ۲۲۰ برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت هفته وقف در سطح استان گیلان اجرا می‌شود.

۲۲۰ برنامه فرهنگی به‌مناسبت هفته وقف در گیلان اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اوقاف گیلان ، حجت‎الاسلام ستار علیزاده با اشاره به  فرهنگ عمومی وقف در جامعه اظهار داشت: تبیین، تشریح و بیان مساله وقف در راستای نهادینه کردن فرهنگ عمومی وقف در جامعه بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به فعالیت ۳۳۰ مربی در ۳۶۱ کلاس قرآنی در سطح گیلان خاطرنشان کرد: امسال هزار و ۵۷۰ برنامه مختلف در سطح بقاع متبرکه استان گیلان برگزار شد و ۲۰ انجمن یاوران وقف و ۱۶ مرکز مشاوره وقف نیز راه‌اندازی شد و در هفته وقف نیز ۲۲۰ برنامه فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره پذیرایی زائران خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۶ هزار نفر زائر خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا پذیرایی شدند و هزینه فراهم کردن‌ امکانات و پذیرایی از زائران نیز با کمک‌های مردمی تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار نفر از محل موقوفات دارو و درمان، خدمات درمانی و دارویی دریافت کردند خاطرنشان کرد: ۴۰۰ نفر نیز از محل حمایت از ایتام گیلان کمک دریافت کردند و همچنین ۲۰ مؤسسه خیریه استان نیز از محل موقوفات کمک دریافت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از توزیع بسته‌های لوازم التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد و عنوان کرد: امسال بیش از ۳۰۰ بسته لوازم ‌التحریر با ارزش ریالی ۴۰ میلیون تومان در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، تالش و لاهیجان توزیع شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ رقبه فاقد سند نیز سنددار شدند افزود: هم‌اکنون ۲۳ هزار و ۹۹۰ رقبه و ۴ هزار و ۴۴۸ موقوفه در استان داریم که تا امروز فرآیند دریافت سند مالکیت ۷۵۰ هکتار زمین به اتمام رسیده و در تلاش هستیم که اقدامات لازم برای گرفتن ۷۵۰ هکتار زمین ذکر شده را انجام دهیم.

علیزاده با اشاره به ضرورت تطبیق نیات واقفان و تحقیق و بازرسی‌های لازم در رابطه با املاک وقف‌شده گفت: در این راستا ۲۳ هزار و ۵۲۷ سند املاک مورد بررسی قرار گرفت و ۴۰ نیات موقوفات نیز بازنگری و اصلاح شد و مبلغ ریالی صدور مفاصا حساب موقوفات نیز حدود ۱۶۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: پروژه‌ بازسازی، توسعه بقاع و اماکن متبرکه گیلان به مساحت ۴۴ هزار و ۲۵۰ مترمربع و با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین برنامه مرمت و مقاوم‌سازی بقاع متبرکه به مساحت ۷ هزار مترمربع و با ارزش ریالی ۲۴ میلیارد ریال نیز امسال انجام شد.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون ۳۵ میلیارد ریال برای برخی برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی مرتبط با بقاع و اماکن متبرکه استان گیلان هزینه شده است تصریح کرد: طرح تهیه اطلس بقاع متبرکه گیلان نیز برای دسترسی بهتر مردم به بقاع متبرکه در حال اجرا است که تا امروز برای ۹۰۰ بقاع متبرکه تهیه شده است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: پروژه عمرانی هتل-آپارتمان امامزاده قاسم(ع) به مساحت هزار و ۴۰ مترمربع، پروژه ۲ باب مغازه در ۲ طبقه در خیابان بیستون رشت و پروژه توسعه زیرساخت اقامتی بقعه آقا سیدحسینی شهرستان لاهیجان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه‌های عمرانی هستند.

برچسب‌ها