گیلان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد موقوفات رشت دارای سند مالکیت هستند گفت مابقی نیز با همراهی اداره ثبت املاک و بنیاد مسکن دارای سند خواهند شد.

۷۰درصد موقوفات رشت دارای سند مالکیت هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اوقاف رشت ، حمیدرضا کریمی در نشست خبری با بیان اینکه هر ساله ۴ آبان تا ۱۳ آبان دهه وقف و روز آخر این دهه مصادف با روز ملی استکبار جهانی است ؛ ضمن ارائه گزارش  ۸ماهه گذشته تصریح کرد: در هشت ماهه اخیر سال جاری مراحل عمرانی ۳ بقعه اجرایی شد که در این دهه افتتاح خواهد شد.

وی از راه اندازی پروژه های خواهر امام (صحن مطهر) تا چهارشنبه خبر داد و افزود: یکی از پروژه های فرهنگی اداره اوقاف شهرستان پروژه  تجاری خیابان طالقانی است که در این دهه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره  به دعوت از ۶۰ مبلغ متخصص از شهرستان قم تاکید داشت: این مبلعین در خیمه های معرفت به اقدامات و فعالیتهایی ارزنده ای چون گرایش به مذهب و واجبات دینی، مشاوره و جلوگیری از طلاق و خودکشی و.... مبادرت داشته اند.

کریمی با تاکید بر برپایی خیمه حضرت فاطمه اخری در کربلا برای نخشتین بار خاطرنشان کرد:  امسال موکبهایی برای استقبال از زائرین خارجی حرم حسینی در گیلان داشته ایم  و تمام زائرینی که از حوزه قفقاز وارد استان گیلان و به عراق رفتند در دو نقظه امامزادگان آستارا و امازاده هاشم رشت مورد استقبال قرار گرفتند و طبق آمار ارائه شده   ۱۶۸۰۰ نفر در این نقطه مورد استقبال قرار گرفتند.

وی فعالیتهای قرآنی را یکی از فعالیتهای مهم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خواند و افزود: شهرستان رشت با برپایی ۵۲ کلاس فعال رتبه اول را در گیلان در حوزه حفظ قرآن به خود اختصاص داده است.

کریمی یادآور شد: آزادسازی جرایم غیر عمد یکی  دیگر از نیات خیرین بود   که مرحله اول آن همزمان با ایام غدیر با آزادسازی یک نفر که بدهی وی به میزان بیست میلیون تومان بود، انجام شد و نفر بعدی هم در دهه وقف با میزان بدهی نفر قبلی آزاد خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان های رشت تعداد وقف های جدید سال ۹۸ را سه وقف اعلام کرد و گفت:  امروز هم وقف چهارم را  در محله جماران رشت به نیت کمک به فقرا و ختم قرآن در ساختمانی به ارزش سیصد میلبون تومان داشته ایم.

کریمی یادآور شد: در حوزه تثبیت اداره موقوفات نیز  ۴۲ پرونده در محاکم قضایی مطرح شد و قریب به ۳۰ پرونده به موقوفات انجام شده و دوازده پرونده در دست اقدام است همچنین حدود ۶۰ پرونده به روش کدخدا منشی حل و فصل شد.

برچسب‌ها