البرز-شورای شهرمستقل فردیس هرچند ۲۰ سال پس از آغاز رسمی شوراهای شهر وروستا در کشور آغاز به کار کرده اما آنقدر درهمین مدت کوتاه ماجراهای ریز ودرشت وحیرت انگیز به خود دیده که شهره عام وخاص شده است.

لطفا به این حیرت‌زدگی پایان دهید!

به گزارش قدس آنلاین، فردیسی ها سالها به دنبال تحقق مطالبه دیرینه خود یعنی استقلال اداری وسیاسی از کرج و فعالیت مستقل بودند.

تلاش های بسیاری هم برای رسیدن به این مقصود داشتند و معتقد بودند با استقلال فردیس وخروج آن از زیر سایه کرج روند عمران وآبادانی شهر شتاب خواهد گرفت و عقب ماندگی های این شهر در بخش های مختلف با یک مدیریت جدید و مستقل جبران خواهد شد.

اما ماحصل فعالیت بیش از دوساله شورای شهر فردیس چیز دیگری می گوید ومتاسفانه مدیریت شهری نوپای فردیس  اسیر برخی حواشی و اختلاف نظرها شده و موضوعات مهمی چون عمران شهری و تحقق مطالبات مردمی را به تا حدی  به حاشیه رانده و زمینه ساز ناامیدی مردم و دلسردی آنها در تجربه نخست انتخاب شان شده است.

فردیس از همان آغاز شروع فعالیت مستقل خود با خواسته ها و توقعاتی متفاوت از سوی برخی اعضا روبرو بود و همین موضوع سبب شده فرایند انتخاب شهردار و اداره شهر به تناوب دچار حواشی فراوانی شود.

درهمین مدت کوتاه فردیسی ها شاهد تغییر شهردار، سلب عضویت یک عضو، ممنوع الورود شدن عضوی دیگر و مناقشات فراوان بر سر انتخاب شهردار بوده اند و همه اینها نشان میدهد به واقع فردیس نتوانسته در فضایی سازنده برای فعالیت مستقل قرار بگیرد وشاهد همین حواشی است که برخی از مردم را به این نتیجه رسانده که ایکاش مدیریت شهری شان از کرج منفک نمی شد و به سان سابق شهر با فرمان و سکانداری کرج اداره میشد.

اوضاع نابسامان شهر فردیس را می توان از پست اینستاگرامی دادستان فردیس به خوبی متوجه شد آنجایی که نماینده مدعی العموم میگوید: «من هم مثل شما حیرت زده‌ام، اگر موضوع بی احترامی به آرای مردم و مردم سالاری و جوسازی رسانه‌های معاند نظام نبود درب شورا را که باعث اتلاف منافع مردم شهر و سلب فرصت‌های آبادانی می‌شود را تا کنون جوش داده بودم من هم مثل شما فعلا سکوت می‌کنم تا ببینیم تعارض منافع اعضای شورا و دخالت بعضی از آقایان محترم کی تمام می‌شود.»

برچسب‌ها