زنجان مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان  گفت: بعد از سال ۹۳، ۶ میلیون هم پوشانی بیمه ای اتفاق افتاد.

۴۱۰۰مددجو کمیته امداد زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: خدیجه ابراهیم خانی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان   در نشست خبری روز دوشنبه  با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش هزینه های پوشش خدمات درمانی گفت: از سال های گذشته با دریافت اطلاعات مربوط به سایر بیمه ها بسیاری از همپوشانی ها برطرف شد.

ابراهیم خانی  ادامه داد: براساس تکالیفی که برعهده داشتیم چهار پروژه الکترونیکی در اسفند سال گذشته در دستور کار پروژه های زنجان قرار گرفت.

 وی  با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در تمام شهرستان ها در حال اجراست، گفت: از تیرماه امسال این طرح پذیرش و رسیدگی به اسناد بستری در۹ بیمارستان آغاز شد.

 مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افزود: با اجرای این طرح صرفه جویی های بسیاری از بابت هزینه و کاهش مصرف انجام شد.

 به گفته وی، در اسناد بستری موقت و طولانی ۸۸ درصد صرفه جویی در کاغذ انجام شد و ۲۳۰ هزار برگ مربوط به اسناد از سال گذشته به ۲۸ هزار و ۲۲۱ ورق کاهش پیدا کرد.

 ابراهیم خانی با یادآوری اینکه زمان رسیدگی به اسناد هم کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: دقتی که در رسیدگی ها وجود دارد به مراتب بیشتر از مواردی بود که به صورت دستی انجام شد.

 وی افزود: خدماتی از قبیل داروها و تجهیزات در این سیستم های الکترونیکی لحاظ شده است و همین به کم شدن کسورات بیمه ای در مراکز دولتی و خصوصی  منجر شده است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به ادغام خدمات درمانی کمیته امداد استان زنجان با بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: به همین منظور۴۱۰۰ مددجو تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

 وی به اجرای آیین نامه بند الف ماده ۷۰ قانون ششم برنامه توسعه و بیمه پایه اجباری برای افرادی که تحت هیچ پوشش بیمه نبودند اشاره کرد و گفت: این طرح از ۱۳ آبان امسال اجرایی می شود.

 ابراهیم خانی در تشریح چگونگی اجرای این طرح گفت: در این طرح پس از ارزیابی وسع دهک ها افرادی که درآمد خانوار کمتراز ۴۰ درصد حقوق دریافت می کنند به سه دهک تقسیم می شود که تمام سرانه بیمه دهک های پایین توسط دولت پرداخت می شود و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

برچسب‌ها