مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین توضیحاتی را برای فعالیت مدارس مشهد در روز چهارشنبه ارائه کرد.

اعلام جزئیات فعالیت مدارس مشهد در روز چهارشنبه

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تمامی مدارس شهر مشهد در روز چهارشنبه دائر هستند و هیچ مدرسه ای تعطیل نمی باشد.

وی تصریح کرد: مدارسی نیز که در دهه اخر صفر برای پذیرایی و اسکان زائران اختصاص پیدا کرده بودند، از عصر روز سه شنبه کاروان ها طبق برنامه قبلی باید محل را تخلیه کنند و اگر بنا به دلایلی نیز زائر و یا کاروانی قادر به تخلیه محل نباشد باید در محل نمازخانه و سالن مدارس اسکان داده شود و تا صبح چهارشنبه نیز باید همین محل ها را نیز ترک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ادامه داد: کلاس های درس برای صبح روز چهارشنبه در همه مدارس شهر مشهد باید آماده باشند و دانش آموزان و معلمان نیز طبق روال قبلی در مدارس حضور پیدا کنند و هرگونه غیبتی غیر موجه تلقی خواهد شد و برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت.

خدابنده افزود: در دهه آخر صفر ۴۱۵آموزشگاه در شهر مشهد به اسکان زائران اختصاص پیدا کرده است که ۲۰۰مورد آن برای اسکان زائران پیاده و ۲۰۰مورد دیگر نیز برای هیئت های عزاداری و خانواده هایی که با وسایل نقلیه به مشهد سفر کرده اند در نظر گرفته شده است که در مجموع پیش بینی اسکان ۱۲۰هزار زائر در این اموزشگاه ها می شود.

وی اظهار کرد: اسکان زائران در مدارس به سه شیوه صورت می گیرد به طوری که برخی از این زائران ، کاروان های پیاده هستند که از سوی جمعیت خدمتگذار زائران پیاده امام رضا(ع) معرفی می شوند و اسکان آنها کاملا رایگان است .

خدابنده افزود: همچنین برخی هیئت های مذهبی دارای مجوز و معرفی نامه  از سوی هیئات مذهبی ، در مدارس اسکان داده می شوند که از انها مبلغ جزئی  برای جبران هزینه های آب ،برق و گاز دریافت می شود.

وی ادامه داد: دسته ای از زائران پیاده نیز علی رغم اسکان رایگان در مدارس، خدماتی نظیر صبحانه ، نهار و شام  که هزینه آنها از سوی معلم ها ، دانش آموزان و اولیاء آنها تامین شده است  نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده می شود که در این نوع اسکان ، ۴۰مدرسه فعالیت دارند که در حدود ۱۱ زائر را اسکان داده اند.  

برچسب‌ها