سرپرست جمعیت هلال‌احمر قوچان از ارائه خدمات امدادی به ۲۴۵۸ نفر از زائران پیاده علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) توسط امدادگران این شهرستان خبر داد.

ارائه خدمات امدادی به بیش از ۲ هزار زائر پیاده حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسعود برازنده سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان قوچان  با اشاره به اجرای طرح همسفران خورشید توسط جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: این طرح در محورهای مواصلاتی منتهی به حرم مطهر رضوی و با محوریت ارائه خدمات امدادی به زائران پیاده علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) اجرا شد و بر همین اساس به ۲۴۵۸ زائر پیاده دهه آخر صفر در محدوده شهرستان قوچان خدمات امدادی ارائه داده‌ شد. 

وی ادامه داد: در اجرای این طرح از چهار دستگاه آمبولانس، سه دستگاه خودرو کمک دار سبک، یک دستگاه خودرو ست نجات و دو دستگاه خودرو سواری استفاده شده‌است و ۱۱۳ امدادگر به صورت داوطلبانه در دو پایگاه سیار واقع در محور قوچان- فاروج ورودی روستای قوچان عتیق( شهرکهنه) و محور قوچان- چناران  در روستای علی زینل به ارائه خدمات امدادی پرداختند. 
  سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان قوچان بیان کرد: ۱۰۲۵ نفر از مراجعه کنندگان خدماتی از قبیل کنترل فشارخون، اخذ داروهای غیرتخصصی و تست قندخون دریافت کرده‌اند و برای ۱۴۳۳ نفر نیز خدماتی از قبیل تاول‌درمانی، بانداژ، پانسمان و شست‌وشوی زخم ارائه‌ شده‌ است.

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها