مسئول موکب سیدالشهداء‌(ع) با اشاره به تأمین هزینه‌های موکب از محل نذورات مردمی گفت: در سال جاری ۳۰۰ میلیون تومان از محل نذورات مردمی و کمک‌های خیران برای برپایی این موکب و خدمت به زائران امام رضا(ع)جمع‌آوری شد.

۱۴ سال خدمت به زائران رضوی از محل نذورات مردمی

به گزارش قدس آنلاین، امین شعبانی، مسئول موکب سیدالشهداء(ع)  اظهار کرد: موکب سیدالشهداء با مساحتی بالغ بر ۱۴ هزار متر فضا که ۸۰۰۰ متر آن مسقف است، پذیرای روزانه ۳۰۰۰ زائر بانو و آقا در دو مکان مجزاست.

وی ادامه داد: توزیع روزانه ۳۰۰۰ وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام و سه هزار میان‌وعده شامل سوپ، آش، شلغم و... بین زائران امام رضا(ع) از روز جمعه سوم آبان‌ماه آغاز شده و تا روز شهادت امام رضا(ع) به مدت پنج شب ادامه دارد.

مسئول موکب سیدالشهداء(ع) با بیان اینکه ۵۰۰ خادم افتخاری در سه شیفت به زائران پیاده ارائه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین در هر شیفت یک پزشک و سه پرستار بانو و آقا در این موکب با تجویز دارو در راستای ارائه خدمات درمانی سرپایی، مشغول خدمت‌رسانی به زائران پیاده هستند.

شعبانی ارائه سیمکارت رایگان، تعمیرات تخصصی تلفن همراه، خیاطی و آرایشگری را از دیگر خدمات این موکب برشمرد و اظهار کرد: ۱۰ طلبه بانو و آقا در هر شیفت جهت پاسخگویی به سؤالات شرعی نیز در ایستگاه مستقر هستند.

وی اضافه کرد: برپایی سه نمایشگاه بزرگ با محوریت سیره رضوی، وصیت‌نامه شهدا و نمایشگاه کار حجمی صحنه شهادت ائمه(ع) از دیگر فعالیت‌های این موکب است که جهت بازدید زائران پیاده برپا شد.

شعبانی با بیان اینکه مدت ۱۴ سال است که هزینه‌های این موکب با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و هر ساله خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) است، عنوان کرد: در سال جاری برای کمک به این موکب ۳۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های غیرنقدی، توسط عموم مردم و خیران، هزینه شد.

مسئول موکب سیدالشهداء(ع) افزود: با تأسیس قرارگاه فرهنگی جهادی شهدا واقع در مجیدیه نیز همه خیران گرد هم آمدند و علاوه بر جمع‌آوری کمک‌ها، جهت شفاف‌سازی و اعتمادسازی، آنان را پای کار آوردیم.

شعبانی عنوان کرد: در طول ۱۴ سال برپایی این موکب تاکنون کرامات بسیاری از امام رضا(ع) از برآورده شدن حوایج تا شفای بیماران را شاهد بودیم.

در ادامه محمد رضوانی، مسئول موکب امام هادی(ع) در مسیر قوچان به مشهد نیز با اشاره به حدیث «مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ» ابراز کرد: خدمت به زائران اهل‌بیت(ع) یک خدمت عاشقانه است که آثار معنوی زیادی در زندگی فرد دارد و در حقیقت کسی که به زوار اهل بیت(ع) خدمت کند، خداوند عنایت ویژه‌ای به او داشته است.

وی افزود: ۵ سال است که توفیق خدمت به زائران پیاده امام رضا(ع) را پیدا کرده‌ام و امیدوارم تا زمانی که نفس در سینه دارم در دستگاه اهل بیت(ع) بتوانم خدمتی ارائه دهم.

مسئول موکب امام هادی(ع) در خصوص خدماتی که در این موکب به زائران ارائه می‌شود، افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با چایی، کیک و شیرینی از زائران پذیرایی می‌شود. در سال گذشته ۱۲ هزار پرس غذای گرم بین زوار توزیع شد و امسال پیش‌بینی ما این است که با توجه به خیل عظیم زائران این رقم به ۱۵ هزار پرس افزایش پیدا کند.

وی در ادامه به اجرای اقدامات فرهنگی و تبلیغی، خدمات ماساژ، ویزیت رایگان توسط پزشک مستقر در موکب و توزیع اقلام دارویی با تجویز پزشک اشاره کرد و گفت: این موکب تا روز شهادت امام رضا(ع) آماده خدمت به زوار است.

رضوانی نسبت به برپایی موکب‌هایی در مسیرهای دورتر منتهی به مشهد مقدس تأکید کرد و گفت: بسیاری از زئران از مسیرهای طولانی راهی مشهد می‌شوند که در مسیر آنان هیچ موکبی وجود ندارد تا نیاز زائر را رفع کند.

مسئول موکب امام هادی(ع) بیان کرد: هیئت‌ها بایستی از طریق سامانه‌ای لینک شوند تا خدمات خود را در این سامانه به اشتراک بگذارند، با این کار همه خدمات مورد نیاز یک زائر در طول مسیر رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشارکت مردمی در خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) باید پررنگ‌تر شود؛ لذا برای این کار نباید چشم به کمک مسئولان داشته باشیم و باید به‌صورت خودجوش وارد عمل شویم.

منبع : ایکنا

برچسب‌ها