مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: بسیج دانش آموزی گسترده ترین تشکل دانش آموزی است و تعامل آموزش و پرورش با این تشکل بسیار گسترده است .

تعامل گسترده آموزش و پرورش با تشکل بسیج دانش آموزی

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بسیج دانش آموزی  خراسان رضوی بیشترین اعضاء را در بین تشکل های دانش آموزی دارد.

وی تصریح کرد: این تشکل گسترده ترین تشکل دانش آموزی است و اغلب برنامه های فرهنگی در مدارس توسط این تشکل سیاست گذاری و اجرا می شود که تامین اعتبارات آن نیز بخشی توسط بسیج و بخشی نیز توسط آموزش و پرورش صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: حلقه های صالحین، طرح هجرت، اردوهای جهادی ، راهیان نور ،طرح شهید بهنام محمدی ،  اعتکاف های دانش آموزی و چند برنامه فرهنگی دیگر توسط بسیج دانش آموزی انجام می شود.

خدابنده ادامه داد: تعدادی از نیروهای فرهنگی آموزش و پرورش نیز به واحد بسیج دانش آموزی برای همکاری و انجام فعالیت های این تشکل مامور شده اند و تعامل آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی بسیار گسترده است .

وی افزود: هر مدرسه به عنوان یک پایگاه مقاومت شناخته می شود و در هر مدرسه یک  دانش آموز به عنوان فرمانده آن پایگاه معرفی می شود که زیر نظر مدیر آن اموزشگاه یا معاونت پرورشی فعالیت می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد:  فعالیت های بسیج دانش آموزی بسیار گسترده و متنوع است و حتی گاهی اوقات  برخی از تشکل ها نسبت به اینکه فضا ، امکانات و منابع بیشتری در اختیار این تشکل نسبت به سایر تشکل ها قرار دارد انتقاد می کنند.

برچسب‌ها