همدان _رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت :توجه به سلامت معنوی یکی از دستورات وزارت بهداشت است.

سلامت معنوی در دستور کار وزارت بهداشت
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رشید حیدری مقدم،رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در نشست خبری جشنواره قران وعترت اظهار کرد: توجه به سلامت معنوی یکی از موضوعات در دستور کار وزارت بهداشت است که ما نیز در دانشگاه ابن سینا به این مهم می پردازیم
حیدری مقدم گفت :این جشنواره در سه بخش دانشجویی، هیات علمی و کارکنان برگزار می‌شود که در دور اول ۴۵۰ نفر حضور یافتند و در مرحله دوم نیز با حضور ۶۰۰ نفر در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره قرآنی در همدان فراهم شده اما از ظرفیت مرکز همایش‌های قرآنی استفاده نکرده‌ایم چون سعی کرده‌ایم دانشگاه فضای معنوی را داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به اینکه در این جشنواره از تمام پیشکسوتان، فعالان قرآنی و حوزه علمیه همدان دعوت کرده‌ایم افزود: اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به میزبانی همدان با حضور مقام‌های عالی این وزارتخانه از هفتم تا دهم آبان‌ماه برگزار می‌شود.
فعالیت پژوهشکده میان‌رشته‌ای دین در همدان
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان نیز اظهار کرد: پژوهشکده میان‌رشته‌ای دین در همدان فعال بوده و چندین کار پژوهشی با همکاری دانشجویان و اساتید انجام شده است.
زهرا اصغری با اشاره به اینکه دانشگاه ابن سینا نخستین دانشگاهی علوم پزشکی است که در آن پژوهشکده دین و سلامت فعال است گفت: در آینده نزدیک پایان‌نامه‌های دانشجویی در این خصوص ارائه خواهد شد.
وی با بیان  اینکه تاکنون ۱۲ نفر از استان همدان جزو برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت انتخاب شده‌اند خاطرنشان کرد: ۹۸۰ نفر از همدان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
در پایان این نشست پرچم بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی همدان به اهتزاز در آمد.
 شانزدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز همزمان با مرحله پایانی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می شود.

برچسب‌ها