فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری ۴ طراح وعامل اصلی سرقت یک کیلو طلا ، مقداری زعفران و وجه نقد در مشهد خبر داد.

پاتک پلیس به عاملان سرقت طلا و زعفران در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد کاظم تقوی در تشریح عملیات ضربتی پلیس مشهد که در کمتر از ۸ ساعت به طول انجامید، گفت:یکی از شهروندان با گزارش دستبرد به خانه مسکونی اش از سرقت یک کیلو گرم طلا به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان ، ۲۵۰ گرم زعفران و ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد خبر داد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده به فرماندهی انتظامی مشهد صادر شد.

وی گفت: تیم های تجسس کلانتری شهید فیاض بخش در این ماموریت ضربتی وارد عمل شده و بررسی های اولیه آنها با توجه به سرقت طلا ، زعفران و وجوه نقد از داخل گاو صندوق بدون هیچ گونه تخریبی این فرضیه را قوت بخشید که طراح سرقت با محل و مال باخته آشنایی داشته است.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تیم تجسس کلانتری شهید فیاض بخش در ادامه پی گیری پرونده به یکی از آشنایان مالباخته مظنون و تحقیقات خود را از این فرد آغاز کرد.

سردار تقوی افزود:فرد مظنون که درتحقیقات اولیه پرونده دچار تناقض گویی شده بود راهی جز بیان حقیقت نمی دید و با معرفی ۳ دوستش  به عنوان همدست خود به ارتکاب سرقت اعتراف کرد.

این مقام انتظامی گفت: ماموران کلانتری شهید فیاض بخش بلافاصله وارد عمل شده و با پیگیری های بعدی خود توانستند ۲  همدست متهم  که ۲۶ و ۳۲ ساله هستند را داخل پژو ۲۰۶ در یکی از خیابان های مشهددستگیر و در بازرسی از خودرو ۲۵۰ گرم زعفران مسروقه را کشف کنند.

وی اظهار داشت: یکی از متهمان دستگیر شده در اعترافات خود گفت: طلاهای سرقتی را درخانه ای مخفی کرده است.

در پی این اعترافات ماموران کلانتری شهید فیاض بخش هماهنگی لازم را با مقام قضائی به عمل آورده و خانه مورد نظر که در محدوده بلوار ابوطالب مشهد بود را نیز بازرسی و یک کیلو طلای سرقتی کشف شد.

سردار تقوی خاطر نشان کرد: پلیس در مرحله نهایی این عملیات متهم دیگر پرونده را  دستگیر و یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ و ۴ دستگاه تلفن همراه متهمان نیز توقیف شد.

وی با اشاره به این مطلب که متهمان به مقام قضائی معرفی و تحقیقات پرونده ادامه دارد گفت: شهروندان باید مراقبت و هوشیاری لازم را در خصوص به کارگیری تجهیزات ایمنی و بازدارنده از سرقت ها مدنظر داشته و به نکات مراقبتی در خصوص افشا نکردن یک سری موضوع های مهم  مانند میزان و نحوه نگهداری وجوه نقد،طلا ، جواهرات ، عتیقه جات و دیگر وسایل با ارزش برای دیگران را مدنظر داشته باشند تا از وقوع چنین سرقت هایی به صورت آگاهانه پیشگیری شود.

منبع: پلیس

برچسب‌ها